logo F1online.sk

Piloti kritizujú výjazd z boxov, môže robiť problémy

Portimao, Algarve, Portugalsko
© Twitter/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala25. 10. 2020

Okruh Portimao je v kalendári Formuly 1 vôbec prvýkrát v dejinách. S jeho premiérou sú spojené aj technické problémy, jeden sme videli v treťom tréningu, keď povolila drenáž. Ďalšie problémy môžeme podľa pilotov čakať v pretekoch, kritická je prvá zákruta, do ktorej vyúsťuje výjazd z boxov.

Piloti sa po piatku sťažovali na to, že pri výjazde z boxov musia príliš prudko zatočiť, kvôli čomu stratia rýchlosť. Pre súťažný víkend bola vybraná rýchlejšia konfigurácia trate v prvej zákrute, čo znamená, že autá rútiace sa do prvej zákruty z cieľovej rovinky sú oveľa rýchlejšie ako tie z boxov. V piatok sa o tom presvedčil Daniel Ricciardo, ktorý musel prerušiť svoju kvalifikačnú jazdu potom, čo sa mu do cesty priplietol jeden z Williamsov.

FIA po pripomienkach jazdcov upravila výjazd. Bielu čiaru prekreslila tak, aby zachádzala do stredu trate a jazdcom vychádzajúcim z boxov umožnila rýchlejšie prejsť prvou zákrutou.

Alex Albon v rozhovore pre motorsport.com pochválil zmeny, ale stále má obavy, či to v nedeľu bude stačiť. “Spravili, čo mohli, aby tú časť posunuli. Stále je to ale neuveriteľne úzke. Rozumiem, prečo to spravili takto. Ak budeme príliš agresívni pri jazde do prvej zákruty — keďže je slepá —, nechceme vraziť do auta vychádzajúceho z boxov. Bude to naozaj ťažké. Myslím si, že to môže byť aj nebezpečné, ak bude auto vychádzať z pitlane.”

Daniel Ricciardo má s prvou zákrutou osobnú skúsenosť. “V piatok sme sa o tom bavili. Trochu to rozšírili, takže nám to pomôže sa lepšie zaradiť. Je to ale také polovičaté riešenie, nie je to zrovna najlepší výjazd z boxov.”

“V pretekoch sa môže stať čokoľvek. V kvalifikácii a v tréningu, ak vychádzate z boxov, myslím, že by ste mali nechať toho za vami prejsť. Ten, čo je v ostrom kole, by sa nemal o nič starať. V pretekoch to môže byť hocijako,” zhrnul Austrálčan.

Podľa Estebana Ocona by problémy mohli nastať napríklad v prípade, že sa niekto pokúsi o undercut. Bude preňho kľúčové dostať sa do prvej zákruty skôr ako jeho súper, ktorý bude vychádzať z boxovej uličky.

“Tá čiara sa trochu posunula, čo napomohlo pri nájazde do prvej zákruty, ale stále je to mega úzke. Ak bojujete s autom, ktoré ide z boxov, ste bok po boku, bude ťažké udržať si svoje miesto a pozíciu. V porovnaní s autami, ktoré idú normálne, musíte zvládnuť zákrutu pod oveľa menším uhlom,” dodal Ocon.

Súvisiace články