logo F1online.sk

Alonso: Myslel som, že kontrakt s McLarenom v roku 2007 bude môj posledný

Fernando Alonso
© Twitter/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 1. 2024

Za posledných tridsať rokov vystúpili na pódium vo Formule 1 len traja štyridsiatnici. Tento šport bol kedysi klubom postarších džentlmenov, ale tieto časy sú už dávno preč. Dnes musí byť pilot Formuly 1 mladý, fit a dokonalo motivovaný prekonať úskalia. Niektorí s tým však nemajú problém ani po štyridsiatke.

Fernando Alonso je aj naďalej hladný a motivovaný. Aston Martin umožnil španielskemu matadorovi opäť ochutnať pódiové šampanské a dokonca aj pomýšľať na víťazstvo. Dvojnásobný šampión je len tretím mužom za posledných tridsať rokov, ktorý sa postavil na stupne víťazov so „štyrmi krížikmi“. Pred ním sa to vo Valencii v roku 2012 podarilo aj Michaelovi Schumacherovi a ešte v roku 1986 v Detroite Jacquesovi Laffitovi.

Keď počúvame Fernanda Alonsa dnes, neraz máme pocit, že má ťah na bránku a motiváciu dvadsiatnika. Pri týchto výkonoch pritom nikoho ani len nenapadne, že by mal uvoľniť miesto mladším. „V novom roku uvidím, ako sa budem cítiť po 24 veľkých cenách. Keď budem mať pocit, že už nepodávam výkony, aké od seba očakávam, ako prvý zdvihnem ruku. Ten okamih však ešte neprišiel,“ prehlásil Alonso pre Auto Motor und Sport.

„Keď som v roku 2007 podpísal trojročný kontrakt s McLarenom, pomyslel som si, že to bude moja posledná zmluva,“ povedal Fernando, ktorý má za sebou neuveriteľných dvadsať sezón vo Formule 1. Dnes je pilotom tímu s veľkým potenciálom a nikto nevie, akú bude mať Aston Martin výkonnosť v roku 2024.

„Ak mám byť úprimný, pred štartom sezóny som očakával, že na bodoch skončím v 80 percentách pretekov, do Q3 sa dostanem v 50 alebo 60 percentách prípadov a ak budem mať šťastie, možno sa raz dostanem na stupne víťazov. S dvoma Red Bullmi, dvoma Mercedesmi a dvoma Ferrari na trati sa pódium zdalo ako nesplniteľná úloha,“ prehlásil Alonso.

V tomto roku však nebolo všetko krásne. Aston Martin sa po fantastickej prvej tretine sezóny začal trápiť a cítiť to bolo aj z Fernanda, ktorému postupne mizol úsmev a dobrá nálada. „Po Mexiku sme mnohé veci pochopili oveľa lepšie,“ povedal o zrejme najhoršom víkende tímu v sezóne Alonso.

„Tieto autá sú ťažšie pochopiteľné, pretože spätná väzba pre jazdca už nie je taká jasná. Niekedy nie je vyváženie monopostu správne a vy skončíte tretí. Inokedy sa v aute cítite komfortne a skončíte na štrnástom mieste. Odfiltrovanie jednotlivých faktorov určitého správania je dnes oveľa zložitejšie. V minulosti ste mohli oveľa presnejšie určiť, či problém spôsobila aerodynamika, zavesenie alebo pneumatiky,“ dodal.

Súvisiace články