logo F1online.sk

Nezničiteľný Marko. Aj po osemdesiatke sa v novej sezóne zúčastní všetkých 24 veľkých cien

Helmut Marko
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 1. 2024

Je pozícia Helmuta Marka vo vedení tímu Red Bull ohrozená? Po smrti Dietricha Mateschitza sa nad majstrami sveta vzniesol tieň špekulácií. Hovorilo sa o odpredaji AlphaTauri aj o konci Helmuta Marka, ktorý bol „Dietrichov človek“. Okrem toho má tento veterán sveta motoršportu svoj vek, aj keď on dal verejnosti zakaždým jasne na známosť, že nikam neodchádza.

Takýchto ľudí nenájdete na svete veľa. Helmut Marko si už dávno mohol užívať dôchodok. Nepotrebuje pracovať, ale napriek tomu cestuje na každú veľkú cenu, vstáva pred šiestou ráno a naplno sa zúčastňuje na každodennom chode tímu. Nepošle ho však nové vedenie Red Bullu do dôchodku?

V poslednom roku sa viackrát špekulovalo o jeho konci. Už predsa nie je potrebný ako „spojka“ medzi Mateschitzom a Hornerom, príp. medzi Mateschitzom a tímom. Vo svojom poslednom rozhovore pre OE24 však Marko ubezpečil, že v roku 2024 sa nič nemení. „Áno, stretnutie s vedením skončilo pozitívne. Všetko pokračuje podľa plánu,“ povedal Rakúšan.

Znamená to, že aj po osemdesiatke pocestuje na všetky veľké ceny nadchádzajúcej sezóny? „Áno, áno. Pre mňa to však nie je žiadna záťaž. Nehovorím si: ‚Čaká ma niečo šialené‘, ale pre mňa je to skôr niečo ako: ‚Austrália je nádherná. Veľmi sa teším na cestu do Melbourne.‘ Budem pracovať pre Red Bull Racing od piatka jedenástej hodiny do nedele večer,“ povedal Marko.

Reč prišla aj na pokračujúci projekt Red Bull Powertrains, ktorý má v roku 2026 urobiť z Red Bullu továrenský tím. Práce sprevádzajú veľké očakávania i pochybnosti, ale z rakúskej spoločnosti cítiť sebadôveru. „Aj keď máme ešte ďaleko od toho, aby sme mohli motor súťažne nasadiť, všetko prebieha podľa plánu a krivka výkonnosti je v poriadku,“ povedal poradca Red Bullu.

„Nemáme žiadny plán B. Musí to fungovať. Od roku 2026 budeme súťažiť s naším vlastným motorom. Dovtedy chceme od Hondy maximálny potenciál, čo sme zatiaľ aj dostali. Dohoda s Hondou bol môj projekt a budem naň aj naďalej dohliadať. Všetko je zorganizované, takže už nemusím cestovať do Japonska. Pre mňa je 24 veľkých cien dosť. Jedna z nich sa beztak koná v Japonsku,“ povedal Marko.