logo F1online.skF1online.sk

Hülkenberg vyslal ďalšiu tvrdú správu Haasu: Súperi nás brutálne predbehli

Nico Hülkenberg
© X/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 11. 2023

Nikto nechce skončiť posledný, ale niekto musí. V tomto roku zostal povestný čierny Peter tímu Haas a treba povedať, že vzhľadom na skromný a pomalý vývoj americkej stajne takýto výsledok málokoho prekvapil. Keď inžinieri konečne nejaký upgrade nasadili, nepriniesol podľa Nica Hülkenberga žiadny progres. Nemecký pretekár sa v závere sezóny niekoľkokrát oprel do svojho tímu a výnimkou nebola ani Veľká cena Abú Zabí.

Začiatok roka bol ešte pomerne sľubný a Haas sa pohyboval v okolí najlepšej desiatky, pozbieral pár bodov a zásluhou Nica Hülkenberga sa pravidelne ukazoval v Q3. Nemecký matador hviezdil v rakúskom šprinte a siahal dokonca po pódiovej priečke, ale tento okamih zároveň ohraničil pád Haasu. Od Silverstone pozbierali chlapci z Banbury a Maranella jediný bod a spadli na posledné miesto Pohára konštruktérov.

Pred Veľkou cenou Las Vegas sa tím odhodlal k nečakanému kroku a umožnil jazdcom, aby si vybrali, či chcú jazdiť s novým monopostom, ktorý stajňa priviezla do Austinu, alebo zvolia starý koncept. Ten sa nezmenil v podstate od začiatku sezóny a Nico Hülkenberg s ním dokázal postúpiť v Abú Zabí až do Q3, kým Magnussen vypadol s novým autom už v Q1.

„Nemyslím si, že medzi oboma autami existujú veľké rozdiely,“ poznamenal nemecký pretekár pred novinármi v dejisku posledných pretekov sezóny. „V Las Vegas som mal pocit, že nový balík má s nastavením na nízky prítlak prevahu nad starým. Tento víkend som však mal v kokpite celkom dobrý pocit, kým Kevin nebol veľmi spokojný.“

„Obe autá sú veľmi podobné, ale to samo osebe nestačí. Vylepšenia majú monopost vylepšiť a vyriešiť niektoré z vašich problémov. Bohužiaľ, to sa nestalo,“ skonštatoval Hülkenberg.

Je teda zrejmé, že Haas čaká v priebehu zimnej prestávky množstvo práce. Tím nabral v priebehu tejto sezóny nemalú stratu a vývoj sa podľa všetkého vydal nesprávnym smerom. Na otázku, či je treba zmeniť niečo konkrétne, Hulk odpovedal: „Musíme tvrdo pracovať, pretože chcem, aby sme sa zlepšili. Musíme sa zdvihnúť a odviesť lepšiu prácu.“

„Náznaky prichádzali už v počiatočnej fáze sezóny, ale vtedy nám to ešte prešlo, pretože aj ostatní sa trápili. Keď sa im to podarilo učesať a priviezli skutočné vylepšenia, vtedy sme na to začali naozaj doplácať,“ hovorí Hülkenberg.

„Druhá polovica sezóny bola naozaj náročná. V podstate jedinú príležitosť zabodovať priniesol Singapur, ale ani tú sme nevyužili (Magnussen vtedy skončil desiaty, Hülkenberg trinásty, pozn. red.). Okrem toho sme nikdy nemali tempo na body, dokonca aj keď vypadlo veľa súperov, boli sme príliš ďaleko. Nie je to ideálne a musíme to zlepšiť,“ dodal Hulk.

Pred mikrofónmi nemeckej Sky Deutschland zašiel ešte ďalej, keď pri otázke na problémy Haasu vyslal svojmu tímu jasný odkaz. „Ukázal som, že nové auto nie je rýchlejšie. To je celkom jednoznačne problém. Je to správa pre našu továreň, pre inžinierov a mechanikov. Budúci rok to musíme spraviť inak. V tejto sezóne náš vývoj ustrnul a súperi nás brutálne predbehli. To bol náš problém,“ vyhlásil Hülkenberg.

Súvisiace články

Diskusia