Sainz: Keď štartujeme na tvrdých gumách, nejde to
Carlos Sainz svojmu tímu v záverečnej bitke o konštruktérsky šampionát veľmi nepomohol. Nevydarenú kvalifikáciu sa síce snažil odčiniť v pretekoch, ale Španiel nedokázal nájsť vo svojom monoposte dostatočnú rýchlosť. Dôvodov je tradične viacero, jedným z nich aj stratégia.
Ak pilot vypadne už v Q1, tak to neveští ľahké preteky. Tím okolo Carlosa Sainza potreboval niečo vymyslieť, aby ho katapultoval na bodované priečky, a tak sa rozhodol pre tradičnú obrátenú stratégiu. Ani to Sainzovi nepomohlo a do cieľa vlastne ani nedorazil.
“Táto nedeľa a posledné dva víkendy sa nevyvíjali tak, ako som čakal, resp. ako som chcel tento rok zakončiť,” povedal Carlos Sainz po pretekoch pre médiá. “Som veľmi sklamaný. Samozrejme, že nie som spokojný vzhľadom na to, aké to bolo nakoniec v konštruktéroch tesné. Budeme si musieť k tomu sadnúť, podrobiť to analýze a zistiť, čo sme mohli spraviť lepšie a čo sa udialo, pretože je jasné, že tento víkend sme nemali dobré tempo a ani dobrý pocit z auta.”
Všetko sa to začalo už po štarte, ktorý absolvoval na tvrdej zmesi. Dokonca aj na druhý stint obul tvrdé pneumatiky, čím sa odsúdil na dvojzastávkovú stratégiu. Ferrari však očividne rátalo s tým, že Sainz bude vyčkávať na bezpečnostné vozidlo.
Ktovie, či by mu nakoniec vôbec pomohlo. “Začali sme na hardoch a čakali sme, že tvrdé pneumatiky nám pomôžu k jednej zastávke. Ako sa však stalo už mnohokrát v tomto roku, zakaždým, keď štartujeme na tvrdších pneumatikách, veľmi sa trápime. Teraz sa to zopakovalo.”
“Štartovali sme na šestnástom mieste a nemali sme čo stratiť. Dali sme tomu šancu, ale nakoniec to na tvrdej zmesi nefungovalo. Tvrdšie sady na začiatku pretekov v špinavom vzduchu a pri celom tom šmýkaní sa u nás skrátka nefungujú,” pokračoval vo svojej analýze Sainz.
Potom si aj tím, aj jazdec uvedomili, že nádej je čoraz prchavejšia. “Akonáhle sme zbadali, že na zisk bodov máme len veľmi malú šancu, vyčkávali sme na safety car. Nevyšlo to. Nakoniec sme museli odstúpiť pre problém (s pohonnou jednotkou, pozn. red.), takže veľa by to asi nezmenilo.”