logo F1online.skF1online.sk

Za všetko môžu nerovnosti, hovorí na margo nehody Sainz

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Tomáš Masár
Tomáš Masár24. 11. 2023

Na sklonku vcelku úspešnej sezóny akoby začalo Carlosovi Sainzovi dochádzať šťastie. Po tom, čo ho v Las Vegas pripravil o dobrý výsledok zle upevnený kryt od kanála, doplatil v druhom z piatkových tréningov na traťovú nerovnosť. Rovnako ako pred týždňom, aj teraz bez vlastného zavinenia – teda aspoň podľa slov Španiela.

Sainz sa približne po štvrťhodine druhého voľného tréningu postaral o vyvesenie červených vlajok. Pri prejazde treťou zákrutou totiž nadišiel na nerovnosť, roztočil sa a následne skončil  bariérach. Ako tento počin okomentoval?

„Cítim sa dobre,“ povedal novinárom po skončení tréningu. „Bola to dosť veľká havária, ale vďaka týmto bezpečným autám môžete vyviaznuť po takýchto veľkých nárazoch bez ujmy. Samozrejme, som trochu dotlčený, ale nie je to nič vážne. Po skončení prvého voľného tréningu sme pred začiatkom druhého vykonali na aute určité zmeny, ktoré mohli k nehode prispieť. Nebudem však zachádzať do detailov. Jednoducho som žiaľbohu nemohol ovládať auto.“

Aj keď mohli byť príčinou nehody do určitej miery zle zvolené nastavenia, Sainz ukázal v prvom rade prstom na nerovnosti. „Z nejakého dôvodu došlo v priebehu rokov k úprave trate, sú tu dve nerovnosti,“ poznamenal. „Jedna je na výjazde z druhej zákruty a jedna na vjazde do tretej zákruty. Táto nová generácia áut je na nerovnosti veľmi náchylná,“ vysvetlil.

„Na nerovnosti som takmer doplatil už v prvom tréningu. Musel som preto do určitej miery pozmeniť nastavenia a danému miestu sa vyhýbať. Z nejakého dôvodu sa nerovnosť v tom kole opäť pripomenula. Na ten hrboľ som musel nadísť buď preto, že som zvolil (v nájazde do zákruty) zlý uhol, alebo bolo za tým niečo iné. Následne som bol už iba pasažierom. Pri tejto generácii áut sme už boli viackrát svedkami toho, že akákoľvek z týchto malých nerovností môže viesť k poriadne tvrdému nárazu.“

V omnoho lepšej nálade ako Sainz je po skončení piatkových jázd druhý z pilotov Scuderie Charles Leclerc. Monačan bol totiž v druhom voľnom tréningu absolútne najrýchlejší a potvrdil tak, že Ferrari sa s blížiacim záverom ročníka ocitá v čoraz lepšej forme.

„Aj Mercedes však vyzeral byť veľmi silný,“ utrúsil Leclerc na adresu Mercedesu, s ktorým sa Ferrari bije o druhú priečku v Pohári konštruktérov. „Neviem ale, čo sa s nimi stalo v druhom voľnom tréningu, oproti tomu prvému vyzerali byť totiž o niečo menej silní. Tak či onak, je pred nami ešte veľa práce, keďže s nimi tento víkend zvedieme boj.“

Napriek tomu, že okruh Yas Marina Ferrari nikdy veľmi neprial, je Leclerc pred sobotňajšou kvalifikáciou a nedeľnými pretekmi miernym optimistom. Zostáva však nohami pevne na zemi a riadi sa heslom „nehovor hop, kým nepreskočíš“.  

„Ešte si neodvážim tvrdiť, že budeme na tomto okruhu silní,“ uviedol. „Najprv to musíme dokázať zajtra v kvalifikácii. Následne bude najväčšou výzvou tohto víkendu manažment pneumatík.“ V Abú Zabí nejde o veľa iba Ferrari, ktoré stráca v tímovej súťaži štyri body na druhý Mercedes, ale relatívne aj Leclercovi. Monačan sa totiž za predpokladu, že sa so záverečnými pretekmi šampionátu rozlúči dobrým výsledkom, môže v šampionáte ešte posunúť na štvrté miesto.

Dvadsaťšesťročnému pretekárovi však o individuálny úspech ani tak veľmi nejde, oveľa intenzívnejšie sa sústredí na ten tímový. „Štvrté miesto v súťaži jazdcov neznamená absolútne nič. Naproti tomu, druhé miesto v Pohári konštruktérov je pekné. Pravdupovediac, bol by som veľmi rád, keby sme po skončení tohto víkendu figurovali na druhom mieste. Mali sme náročnú sezónu a každý si to zaslúži.“

„Zamestnanci pracovali v snahe priniesť vylepšenia čo najskôr ako šialení, a preto by si zaslúžili byť na konci roka na druhom mieste. Urobíme pre to absolútne všetko. Čo sa týka šampionátu jazdcov, nemám veľmi veľkú šancu skončiť štvrtý. Ak by sa mi to podarilo, bolo by to fajn, ale sa mi to nepodarí, vadiť mi to nebude. Chcem len vyhrať šampionát, a to čo najskôr,“ uzavrel Leclerc.

Súvisiace články

Diskusia