logo F1online.skF1online.sk

Čo spôsobilo odstúpenie Norrisa a čo na to hovorí Renault?

Lando Norris
© FOM
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl12. 10. 2020

Lando Norris mohol na Nürburgringu zabojovať o druhé pódium kariéry. Jeho nádeje sa však rozplynuli v oblakoch dymu po poruche pohonnej jednotky Renault. Prvotné analýzy naznačujú, že Norrisa vyradila podobná porucha, na akú jeho tímový kolega doplatil v Belgicku.

Aby sme si pripomenuli – Carlos Sainz v Belgicku ani neodštartoval do pretekov, pretože pri výjazdovom kole na štartový rošt nastala porucha senzora, ktorý dostal motor mimo normálneho pracovného okna, čo znamenalo explózie vo výfuku a jeho následné zničenie.

„Zdá sa, že sme zažili rovnaké zlyhanie motora, aké Carlosovi zabránilo v Belgicku odštartovať do pretekov. Je to problém v oblasti spaľovania, čo znamená, že nespálené palivo putuje priamo do výfuku. A potom motor kľakne,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl o tom, čo spôsobilo, že Lando Norris musel svoj McLaren po definitívnom „odchode“ motora odstaviť priamo na trati.

Ak sa slová Seidla potvrdia, má Norris aspoň malú nádej – na strane jeho tímového kolegu totiž Renault dokázal takto poškodený „motor“ oživiť a Sainz s ním jazdil aj v ďalších pretekoch. Ak sa to Renaultu podarí, mohol by sa Norris v Portugalsku vyhnúť penalizácii…

Problémy s motorom hlásil Norris po uplynutí prvej tretiny pretekov, definitívny koniec prišiel v 44. kole. Tím sa medzičasom snažil problémy vyriešiť. „Snažili sme sa dostať z akéhosi ochranného režimu, do ktorého sa motor dostane v prípade takejto poruchy. Nanešťastie, nebolo to možné. Problém už zotrval natrvalo,“ pokračoval Andreas Seidl.

McLaren stratil kvôli tejto poruche veľa bodov. Norris totiž natiahol prvý stint a keď v 29. kole po zastávke v boxoch vyšiel na trať, bol pred Sergiom Pérezom. Mohol tak naháňať Daniela Ricciarda, ktorý mal o trinásť kôl staršie pneumatiky. Na malý okamih sa pre McLaren otvorila šanca na tretie pódium v sezóne, no rýchlo zhasla, pretože problémy sa zhoršovali a mladý Brit jazdil čoraz horšie časy.

„Je to veľké sklamanie, pretože Lando bol vo veľmi dobrej pozícii. Jazdil na štvrtom mieste s odlišnou stratégiou oproti Danielovi Ricciardovi, a dobiehal ho. V závere to mohlo byť zaujímavé. Preto sme tak veľmi sklamaní, keďže sme videli, že v pretekoch mal dobrú rýchlosť a mohol sa pobiť s našimi priamymi súpermi,“ vyhlásil Andreas Seidl.

Vzťah McLarenu a Renaultu sa už čoskoro skončí. Továrenský tím navyše v Pohári konštruktérov tvrdo bojuje so svojím zákazníkom. Francúzsky výrobca motorov rázne odmieta akékoľvek špekulácie.

„V situácii, keď sa končí náš kontrakt s McLarenom a v šampionáte sme veľmi blízko seba, sa musíme rázne vyhnúť akýmkoľvek pochybnostiam. Preto už od pondelka sa náš tím vo Viry vrhne do práce a bude riešiť tento problém,“ povedal šéf Renaultu Cyril Abiteboul, ktorý dal verejne najavo, že Renault urobí maximum pre vyriešenie tohto problému aj smerom do ďalších pretekov.

Vzťah Renaultu a McLarenu, ktorý trvá od roku 2018, až na malé výnimky nepriniesol problémy či vzájomné hádky a aj sám Abiteboul si uvedomuje, že by bola veľká škoda si to na konci pokaziť.

„Rovnako aj náš tím v Enstone sa bude venovať hydraulickým problémom na monoposte Estebana Ocona. Spoľahlivosť totiž napokon rozhodne o poradí v šampionáte,“ doplnil Cyril Abiteboul.

Súvisiace články

Diskusia