Ako sa Verstappen odplatil Oconovi: Ak sa pokúsiš vybabrať so mnou, ja vybabrem s tebou
Stará láska nehrdzavie. Max Verstappen s Estebanom Oconom nie sú zrovna najväčší kamaráti v padoku, čo sa potvrdilo v kvalifikácii na VC Las Vegas. Keď sa pilot Alpinu pokúsil Maxovi Verstappenovi prejsť cez rozum, ten nehodlal nechať si brnkať po nose a Oconovi sa patrične revanšoval. Francúz napokon ani nepostúpil z Q1.
Max Verstappen a Esteban Ocon sa v závere prvej časti kvalifikácie ocitli v skrumáži niekoľkých monopostov. Esteban Ocon sa však zrazu začal obávať, že nesplní pravidlo o minimálnej rýchlosti vo výjazdovom kole, a tak začal svojich súperov predbiehať. Najskôr Júkiho Cunodu, Kuan-jü Čoua, Pierrea Gaslyho a napokon v poslednej zákrute aj Maxa Verstappena.
Holanďana to podráždilo a vo vysielačke zahlásil: “Čo to, dopekla, tento Alpine robí?” položil si rečnícku otázku, na ktorú si zodpovedal priamo na trati. V prvej zákrute úmyselne posunul svoje brzdy tak, aby Ocona zablokoval. “Tak to je vtip, Verstappen to tu napálil ako šialený,” posťažoval sa Esteban Ocon na svojho súpera, ktorý pre zmenu označil Francúza za “hlúpeho idiota”.
Max Verstappen po kvalifikácii vysvetľoval svoje počínanie si. “Všetci si vytvárali odstup. On sa odrazu ako blázon vopchal medzi dva monoposty a v štrnástej zákrute ma zozadu takmer trafil. Musel som si nechať odstup od ostatných, no v poslednej zákrute sa potom so mnou pokúsil vybabrať, aby začal svoje ostré kolo.”
“Potom som si povedal, nuž, ak ty vybabreš so mnou, aj ja v prvej zákrute vybabrem s tebou. Samozrejme, to zafungovalo,” hodnotil trojnásobný majster sveta, ktorého azda aj potešila správa od inžiniera, že Ocon v Q1 vypadol. Verejne sa však k nej nevyjadril.
Esteban Ocon vidí problém na druhej strane. Keďže pomaly začal narážať na časový limit a Verstappen si nechával odstup, musel čím skôr vyraziť. “Medzi nami dvoma bol rozdiel v tom, že ja som to posledné kolo musel stihnúť, pretože pri prvom kole som sa dostal do premávky. Ak by som to druhé kolo neodjazdil, vypadol by som.”
“On mal veľmi dobrú rýchlosť a mohol si dovoliť neodjazdiť druhé kolo. My sme však už nerešpektovali časovú deltu, a tak som sa musel rozbehnúť,” vysvetľoval pilot Alpinu. “Navyše sa vytvoril rad niekoľkých áut, museli sme ísť. Bolo by to proti pravidlám, za čo som už na posledných pretekoch dostal penalizáciu. Nemohlo sa to udiať znova.”
“Nemal som na výber, musel som ísť. To je všetko. Nakoniec je však medzi nami rozdiel v tom, že Max obsadil tretie miesto, ja som bol sedemnásty,” povzdychol si Ocon.
Paradoxom je, že aj keď komisári Ocona vyšetrovali presne za to, čoho sa bál, trest mu neudelili. Alpine podľa ich úsudku nešiel zbytočne pomaly. Predpísaný čas nedodržal len preto, že púšťal pred seba autá v ostrých kolách.
Kuan-jü Čou označil záver kvalifikácie za “vtip” a čiastočne sa postavil na Oconovu stranu. “Mali sme dobré každé kolo až na to posledné. Myslím, že Max sa rozhodol nechať si väčší odstup ako obyčajne a všetci sme zostali zaseknutí. Pretože za mnou bol Cunoda, nemohol som sa vzdať svojej pozície, a tak sme sa ocitli traja vedľa seba.”
Max Verstappen nakoniec tak či tak postúpil, no Estebana Ocona stála jeho odplata postup do ďalšej časti. Keby v prvom sektore čo i len vyrovnal svoj predchádzajúci pokus, do Q2 by postúpil pohodlne z deviateho miesta.