logo F1online.sk

To nebudú preteky, ale šou. Splním si svoje a zmiznem, komentuje Las Vegas Verstappen

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala4. 11. 2023

Po víkende v Brazílii nás čaká krátka prestávka, no po nej sa kolotoč Formuly 1 presunie do Las Vegas. Tešíte sa? Max Verstappen ani veľmi nie. Hovorí, že počas dní strávených v nevadskej púšti nebude v centre pozornosti motoršport, ale šou, o ktorú nemá príliš veľký záujem.

Pred dvoma rokmi sa každá celebrita musela objaviť v Miami. Tento rok je to inak. Ak niečo znamenáte vo svete šoubiznisu a sociálnych sietí, nevyhnutne musíte ísť na preteky do Las Vegas, aj keby ste Formulu 1 videli naposledy v roku 2007, keď ste si v kuchyni natierali sendvič.

Max Verstappen však zo 6,2-kilometrového okruhu nie je zrovna nadšený. Pozostáva totiž len z roviniek, ktoré sú pospájané takmer výlučne pravotočivými zákrutami a šikanami. Papierovo rýchle zákruty sa pôjdu na plný plyn.

“V prvom rade si myslím, že tam ideme viac pre šou ako pre samotné pretekanie. Stačí sa pozrieť na konfiguráciu okruhu,” ohrnul nos nad najprestížnejším víkendom roka Max Verstappen. “Ani ma to veľmi neuchvátilo. Skôr to beriem tak, že prídem, odvediem si svoju prácu a opäť zmiznem.”

Za veľkú šou sú považované aj preteky v Monaku, kde sa prakticky ani nepredbieha. To je však podľa Holanďana niečo úplne iné. “Áno, ale Monako je o histórii a o tom mieste ako takom. Všetci chcú aspoň raz zájsť do Monaka. Toto sa nedá veľmi porovnávať.”

Jedno treba vedeniu F1 uznať: Ak sa chce zapáčiť americkému publiku a nadviazať nové obchodné kontakty, robí dobre. “Záleží na tom, na akej úrovni. Z hľadiska nejakého pretekového divadla možno nie. Ale po stránke potenciálnych partnerov a celého toho kolosu okolo, možno. Samozrejme, ja na to príliš nie som,” zopakoval Verstappen.

Okruh v Las Vegas možno nebude mať komplikované zákruty, v ktorých by si jazdci siahli na dno svojich síl a srdce by im šlo vyskočiť z hrude, no čakajú ich iné výzvy. V noci totiž môžu teploty klesnúť pod desať stupňov. Keď sa k chladným pneumatikám pridajú dlhé rovinky a horúce hlavy v kokpitoch, k nehodám nebudeme mať ďaleko.

“Z hľadiska konfigurácie je to pomerne ľahký okruh a ľahko sa ho naučíte,” vyslovil sa pilot Williamsu Alex Albon, ktorému sa okruh nezdá byť až taký nudný. “Trať je dosť zaujímavá, niekoľko zákrut je kombinovaných, čo nie je ľahké, ak nechcete prebrzdiť predné kolesá. Nie je to zrovna skvelá správa pre naše auto, ale to je v pohode. Zaujímavé však bude zistiť, aký drsný a hrboľatý bude tento povrch, akú kvalitnú prácu tam odviedli.”

Čo čakať od nedele? “Po pretekovej stránke čakajme veľa predbiehania. Aspoň z toho, čo som si tam už najazdil, je príležitostí a miest na predbiehanie dosť. Rovinky sú skrátka obrovské. Hlavne pri výjazde z poslednej zákruty do prvej nie je ťažké sa držať za autom vpredu. Podľa mňa uvidíme veľa predbiehania.”

Súvisiace články