logo F1online.sk

Vylepšený Haas mal byť v kvalifikácii „poľahky“ v Q3. Šprint však priniesol horké sklamanie

Kevin Magnussen
© Twitter/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 10. 2023

Sezóna 2023 sa tímu Haas už niekoľko mesiacov rozplýva pred očami. V boji s Williamsom, Alfou Romeo a AlphaTauri o siedme miesto Pohára konštruktérov sa dlhodobo prepadá, čo môžeme jednoducho pripísať na vrub nedostatočnému vývoju monopostu VF-23. Na svoje domáce podujatie však priviezla stajňa veľký balík vylepšení a piloti s ním zajazdili niekoľko pozoruhodných časov. Bohužiaľ, keď prišlo na „lámanie chleba“, Kevin Magnussen a Nico Hülkenberg sa úplne zosypali.

Niečo také šéf stajne Günther Steiner určite nevidel rád. Aj keby vám vaše auto a váš tím ponúkli jedinú šancu v priebehu celých 23 veľkých cien, musíte sa jej chopiť. To sa však v priebehu amerického víkendu nepodarilo ani jednému z jeho pilotov.

Trať v závere prvej časti piatkovej kvalifikácie zrýchlila a aj keď bol Nico Hülkenberg po prvom rýchlom pokuse na čele, druhý mu vôbec nevyšiel a nepostúpil. Kevin Magnussen skončil v prvej časti na veľmi pozitívnom siedmom mieste, ale v Q2 to nedokázal poskladať dokopy a v nedeľu odštartuje až zo štrnásteho miesta, čo je podľa dánskeho pretekára veľmi ďaleko od skutočného potenciálu vylepšeného monopostu.

„Videli sme niekoľko pozitívnych signálov, ako piate miesto v tréningu alebo siedme miesto v Q1. Bohužiaľ, v Q2 som neodviedol svoju prácu poriadne,“ ľutuje Magnussen neúspešnú kvalifikáciu.

Haas nemal na vyladenie vylepšeného auta takmer žiadny čas. Okrem toho, najdôležitejšia otázka zostáva nezodpovedaná – ako na tom bude monopost v pretekovom tempe a pri práci s pneumatikami? Dvojité vypadnutie v SQ1 v sobotnom rozstrele nenaznačuje veľký posun v kvalifikačnom tempe. „Najdôležitejšie otázky budú zodpovedané v nedeľu,“ pripomína dánsky pretekár. „Bude auto lepšie pracovať s pneumatikami a bude rýchlejšie? Príliš nás nezaujíma, či sa zlepšíme aj v kvalifikáciách.“

Minimálne piatkové výsledky však podľa Magnussena neodzrkadľujú skutočnú formu monopostu, ktorý vraj mal postúpiť do Q3. „Pri pohľade na dáta vidím, že som poľahky mohol zrýchliť o dve alebo tri desatiny. V Q2 som však takmer stratil kontrolu nad autom. Čudujem sa, že som tam nehavaroval. Rozhodne som mohol zajazdiť lepší čas,“ hovorí rodák z Roskilde.

„Už sa nám v tomto roku podarilo postúpiť do Q3 s autom, ktoré nebolo v nedeľu rýchle. Skutočným otázkam a skutočnému testu tak budeme čeliť až v nedeľu. Vieme, že staré auto bolo v kvalifikácii dobré, takže otázka pred týmto víkendom znela inak,“ povedal Magnussen.

Sobota priniesla prepad formy

Šprintový formát znamená, že keď vám to v piatok nevyjde, v sobotu to môžete aspoň trochu napraviť. Musíte totiž absolvovať ďalšiu kvalifikáciu, ktorá vám potvrdí alebo vyvráti vaše dojmy z prvého dňa. Haasu však sobota na okruhu COTA priniesla ďalší bolehlav. Magnussen s Hülkenbergom vypadli už v SQ1 a vo večernom šprinte sa nedokázali posunúť dopredu.

„Nebol to skvelý šprint a naše tempo sa výrazne prepadlo,“ povedal po skončení soboty dánsky pretekár. „V noci to preskúmame a posúdime, čo môžeme pred nedeľou napraviť. Aj keď som mal dobrý štart a slušné prvé kolo, po pár kolách ma začali súperi predbiehať. Stav pneumatík sa zhoršoval a začala sa opakovať stará známa pesnička.“

Zatiaľ to teda nevyzerá na žiadny zázračný upgrade v podaní stajne z Banbury. Magnussen napokon skončil osemnásty a jeho tímový kolega Nico Hülkenberg pätnásty. Ani on však nemal pre svoj tím na sobotnú poradu prichystané dobré správy. „S novým autom som sa prvýkrát skutočne zviezol, keďže prvý tréning je veľmi krátky a musíte toho veľa stihnúť. Určite je teda skvelé, že sme mohli pozbierať nejaké kilometre a dáta, aj keď to v súčasnosti nevyzerá veľmi dobre,“ priznal po skončení šprintu nemecký pretekár, ktorý sa však snažil zostať optimistický.

„Ešte je toho veľa, čo môžeme s týmto novým balíkom objavovať. Počas šprintového víkendu je však ťažké nájsť a odomknúť plný potenciál nového auta,“ dodal na záver Hülkenberg, ktorého v nedeľu nečaká jednoduchá práca pri snahe získať nejaké body a dohnať Alfu Romeo na ôsmom mieste Pohára konštruktérov.