logo F1online.skF1online.sk

Rýchlosť Ferrari prekvapila aj Ferrari: Šprintový formát nám sedí, hovorí Leclerc

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 10. 2023

Z osemnástich veľkých cien v tejto sezóne nezískal Red Bull pole position šesťkrát a z tých šiestich prípadov im ju päťkrát uchmatli piloti Ferrari. Monopost SF-23 nadviazal na svojho vlaňajšieho predchodcu a ukazuje sa ako dobré kvalifikačné auto. Charles Leclerc dokázal z piatku v Austine vyťažiť maximum a vybojoval pole position. Sám však naznačil, že najväčším pomocníkom pri tomto úspechu mu bol šprintový formát.

Aj keď nás Katar môže trochu zmiasť, pravda je taká, že Leclercovi a Ferrari tento formát sedí. Všetky tri kvalifikačné víťazstvá v tomto roku (Baku, Spa a Austin) vybojoval Charles práve počas šprintového víkendu. V rakúskej kvalifikácii pritom obsadil druhé a jeho tímový kolega Carlos Sainz tretie miesto.

Katar predstavuje v tomto smere skôr výnimku, ale zdá sa, že monopost SF-23 má veľmi dobrú východiskovú výkonnosť, ale Ferrari ho už nedokáže počas víkendu zlepšovať. Sám Leclerc v rozhovore krátko po kvalifikácii pochválil tím v továrni, ktorý pred Austinom tvrdo pracoval na simulátore, a tak vyšiel Charles do prvého voľného tréningu s autom, ktoré malo veľmi dobrú výkonnosť, čo následne potvrdil v kvalifikácii ziskom pole position.

„Áno, boli sme príjemne prekvapení našou rýchlosťou, zvlášť v poslednom sektore sme boli veľmi silní už vo voľnom tréningu. Celkovo sme však mali veľmi dobré auto a v kokpite som sa cítil skvelo,“ povedal po skončení kvalifikácie Charles Leclerc pre F1 TV.

„Šprintový formát vyzerá ako naša silná stránka, párkrát sme už počas tejto sezóny videli, že počas týchto víkendov máme lepšiu výkonnosť, než sami očakávame. Je to vďaka tomu, že voľný tréning začíname s dobrým základom a v kvalifikácii našu prácu dokončíme. Sobota však už môže byť náročnejšia, pretože naši súperi sa poučia z dneška a zlepšia, ale čo na tom? Ja urobím všetko, aby som sa aj v sobotu postavil na pole position!“ vyhlásil Leclerc odhodlane.

Aj keď sa vám šprintový formát možno nepozdáva, predstavuje dobrú previerku schopností jazdcov. V kvalifikácii v Austine urobil každý chybu a nevyhol sa jej ani Max Verstappen. Dočkali by sme sa takej nepredvídateľnosti po troch hodinách tréningov a dolaďovania nastavenia? To sa nikdy nedozvieme.

„Môj záverečný pokus bol veľmi dobrý. Aj keď som sa tu a tam dopustil nejakých chýb, šialene som na to tlačil. Vedel som teda, že to nebude dokonalé kolo, ale tiež mi bolo jasné, že bez rizika niet pole position. Nakoniec sa to vyplatilo. Som preto veľmi spokojný s mojím kolom a takisto s pole position,“ zhodnotil svoju kvalifikáciu Leclerc.

Sainz nedokázal „nastaviť auto podľa svojho gusta“

Jeho tímový kolega Carlos Sainz zaostával po celý deň. Možno aj tu sa ukázalo, že šprintový formát predsa len viac sedí Leclercovi. Španielsky pretekár dokáže trpezlivo pracovať s autom a nastaviť si ho dokonalo pre svoje potreby, ale v Austine na to jednoducho nemal čas. Alebo je vysvetlenie straty dvoch desatín na Charlesa niekde inde?

„Bola to vcelku normálna kvalifikácia, len som sa celý čas trápil v poslednom sektore. Zakaždým som tam stratil jednu alebo dve desatiny. Zvyšok kola som mal v aute dobrý pocit,“ povedal po skončení kvalifikácie Carlos Sainz.

„Je to trochu náročné nastaviť auto podľa môjho gusta s jedným voľným tréningom. Možno dokážeme v tomto smere zapracovať a pred sobotou to zlepšiť, ale celkovo sa nám podarilo poskladať dokopy niekoľko slušných kôl. Samozrejme, Charlesovi patrí gratulácia za pole position. Pre celý tím je skvelou správou, že dokážeme ovládnuť kvalifikáciu aj na tomto type okruhov. Teraz sa sústredíme na sobotu a na preteky. Štvrté miesto nie je zlá východisková pozícia na štart,“ povedal Sainz.

Nuž, nastavenie Carlos nebude môcť zmeniť, ale pracovať môže a bude. Ako sám priznal, zaujímať ho bude rozdiel medzi touto sezónou a vlaňajškom. Takto pred rokom totiž stál v Austine na pole position hlavne vďaka skvelému záverečnému sektoru.

„Musím sa trochu pozrieť na svoju jazdu a čo ešte dokážeme zmeniť na aute. Potrebujeme zistiť, či môžeme zlepšiť druhú polovicu kola, čo sa tento víkend javí ako moja slabina. Je to zaujímavé, pretože vlani som práve vďaka dobrému záverečnému sektoru vybojoval pole position. Tento víkend sa tam však trápim,“ povedal Sainz.

Súvisiace články

Diskusia