Čo s najhoršou zákrutou v kalendári? Masi štrk odmieta, Russell hľadá riešenie v Bahrajne | Magazín F1 - F1online.sk

Čo s najhoršou zákrutou v kalendári? Masi štrk odmieta, Russell hľadá riešenie v Bahrajne

Soči, Rusko
zdroj: Pirelli Motorsport

Španielsky pilot v službách McLarenu sa v prvom kole rozhodol použiť predpísanú výjazdovú cestu, ktorej prejazd však totálne skazil. Preteky zmaril nielen sebe, ale i tímovému kolegovi. Stajňa z Wokingu stratila v druhej zákrute celé preteky a umožnila súperom dotiahnuť sa na tretie miesto v pohári konštruktérov. Druhá zákruta v Soči a jej „riešenie“ čelí kritike dlhodobo, tento rok nie je žiadnou výnimkou.

„V prvom rade treba povedať, že to je jedna z najhorších zákrut v kalendári. A po druhé, z pohľadu pretekára je ten dizajn príšerný,“ povedal pilot Williamsu George Russell. „Na brífingu jazdcov som povedal, že máme priestor na to, aby sme vytvorili veľmi podobnú zákrutu, ako jednotku a dvojku v Bahrajne.“

Nad dizajnom zákruty dvíha obočie i potrestaný Daniel Ricciardo. „Geometria tej zákruty je zvláštna. V mojom prípade napríklad došlo k prebrzdeniu. Hovoril som si, že to bude tesné. Pri tomto tvare máte do poslednej chvíle nádej, že sa tam zmestíte.“

„A samozrejme, od určitého bodu vám to už neumožní vrátiť sa a použiť predpísanú cestu späť, pretože by ste zrejme stratili viac, ako len päť sekúnd.“

„A čo sa týka druhej zákruty, tak niekoľko jazdcov sa už nahlas ozvalo. Myslím, že tam môžu vymyslieť niečo lepšie, kde sa bude ľahšie predbiehať, prípadne môžu vymyslieť niečo s odlišným uhlom. Majú tam priestor, s ktorým sa dá pracovať,“ myslí si Ricciardo.

Jedným z jednoduchších riešení by bola inštalácia štrkovej zóny, ku ktorej jazdci pristupujú prirodzene inak, než k asfaltovej výjazdovej zóne.

„Druhá zákruta je v posledných rokoch výzvou po rôznych stránkach,“ povedal riaditeľ pretekov Michael Masi. „Snažíme sa o čo najlepšie riešenie a myslím, že sme ho našli. Máme priestor na zlepšenie? Isteže, vždy je čo zlepšovať.“

„Ako som už povedal veľakrát, máme rôzne návrhy pre rôzne okruhy a zákruty. Štrk nie je univerzálnym riešením pre všetky prípady. Predovšetkým sa snažíme o to, aby bol návrat na trať čo najbezpečnejší. V druhom rade chceme autá spomaliť,“ dodal.

Možno vás zaujme

Komentáre