logo F1online.skF1online.sk

Marko o traťových limitoch: Na výsledky pretekov budeme čakať do pondelka…

Sergio Pérez
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala7. 10. 2023

Okruh Losail sa vyznačuje veľkorysými výbehovými zónami, ktoré však mátajú nejedného pilota v padoku. Sergio Pérez aj jazdci McLarenu sa už za bielymi čiarami popálili a Helmut Marko predpovedá, že taký istý scenár uvidíme aj vo zvyšnej časti víkendu. Bije preto na poplach.

Lando Norris prišiel pre traťové limity o svoju druhú priečku, Oscar Piastri následne o nadobudnuté tretie miesto. Sergio Pérez zas nepostúpil do Q3. FIA po kvalifikácii informovala, že musela vymazať až 22 meraných časov v najrôznejších častiach trate; v zákrutách 2, 4, 5, 12, 14 a 15.

Pred šprintom a hlavnými pretekmi to neveští nič dobré. “Videli ste, koľko jazdcov prekročilo limity trate. Je to spôsobené bielymi čiarami. Niečo musíme s týmito trestami spraviť, pretože výsledky sa menia každých pár minút,” naliehal Helmut Marko po skončení piatkového programu v obave, že sa zopakuje tohtoročná VC Rakúska.

“Do budúcna na to musíme nájsť riešenie, veď čo s tým budeme robiť v pretekoch? V opačnom prípade budeme na výsledky čakať do pondelňajšieho rána,” prízvukuje športový poradca červených býkov.

Podobnej kritike čelil v tejto sezóne aj samotný Red Bull Ring. Okruh však po kontroverzných pretekoch prisľúbil, že v posledných dvoch zákrutách učiní zmeny a v budúcnosti sa už nebude opakovať situácia, keď komisári museli kontrolovať 1200 potenciálnych prekročení bielych čiar.

Lewis Hamilton sa nechal počuť, že obrubníky v Katare sú také vysoké, že výjazdom mimo trať pilot v skutočnosti ani nezíska. Max Verstappen zastáva rovnaký názor. “Tieto obrubníky sú o čosi lepšie. Nemyslím si, že by niečo získali tí, ktorí vyšli mimo trať. Je to trochu mrzuté, pretože keď opustíte trať, podlahou narazíte na zem a poškodíte si ju. Určite tam stratíte čas. Toto samo osebe je veľkým pozitívom v porovnaní s našou poslednou návštevou.”

“O traťových limitoch sa však nebavíme v takej Suzuke, pretože je to trať zo starej školy. Ak vyjdete mimo, ocitnete sa v štrku,” podotýka obhajca titulu. “Áno, aj v Suzuke sú akoby dvojité obrubníky, ale kde chýbajú, takéto problémy nemáme. Ja uprednostňujem tento štýl pretekania, no niekde sa o okruh delíme s motorkami, ktoré potrebujú väčšie výbehové zóny. Musíme hľadať kompromis. Niekedy to viac uškodí im, inokedy trochu nám.”

Súvisiace články

Diskusia