logo F1online.sk

McLaren po trápení v Mugelle späť v súboji s priamymi konkurentmi

Carlos Sainz
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl25. 9. 2020

Piatok v podaní McLarenu neprebehol bez komplikácií. Carlos Sainz v prvom tréningu v siedmej zákrute rozbil zadok svojho vozidla, čím prišiel o cenné jazdy a získavanie dát. Lando Norris ráno testoval potenciálne vylepšenia auta, popoludní zajazdil piaty najrýchlejší čas a pred sobotou je optimisticky naladený.

Je zaujímavé, že ani jeden jazdec McLarenu počas predchádzajúcej sezóny v tréningoch ani raz nerozbil monopost, a teraz sa to stalo hneď v dvoch pretekoch po sebe. V Mugelle havaroval v FP2 Lando Norris, dnes Carlos Sainz skončil už v úvode FP1.

„Trať bola pomerne špinavá, čo ma nepríjemne prekvapilo. Ospravedlňujem sa tímu za zbytočný stres, ktorý som im spôsobil. Veľké poďakovanie patrí mechanikom, ktorí odviedli fantastickú prácu, aby dali auto dokopy na druhý tréning,“ povedal Carlos Sainz, ktorý musel meniť prevodovku a pochopiteľne aj zadné krídlo, ktoré mal kompletne rozbité. S pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou sa však jednalo o tzv. piatkovú prevodovku, čiže Španiela by mala minúť penalizácia na štarte.

V prvom tréningu stačilo Sainzovi osem kôl na dvanáste miesto, v druhom sa na mäkkej zmesi dostal na konečnú štvrtú priečku. Popoludní dohnal stratený čas, odjazdil celkom 36 kôl. „Aj napriek strate prvého tréningu to bol produktívny piatok. Absolvovali sme testy, ktoré sme mali naplánované, pričom balans auta vyzerá podobne ako na iných pretekoch v tejto sezóne, čo je po trápení v Mugelle dobrá správa. Vyzerá to, že sme opäť v súboji s ostatnými. Musíme si však počkať na sobotu a na to, čo dokážeme predviesť v kvalifikácii,“ vyhlásil Carlos Sainz.

Lando Norris dnes absolvoval celkom 61 kôl. V FP1 bol trinásty, v FP2 na mäkkej zmesi piaty. Prvý tréning venoval najmä skúšaniu nových vylepšení. „Máme nejaké nové súčasti auta, čiže v prvom tréningu to bolo o testovaní aerodynamiky a snahe pochopiť, ako sa nové časti správajú na trati. Prvý tréning však priniesol veľa prerušení a bolo ťažké poskladať dokopy dobré kolá,“ povedal Lando Norris, ktorý však po popoludňajšom druhom tréningu neskrýval optimistické nastavenie.

„V druhom tréningu sme sa snažili dohnať zameškané z rána, čo sa nám aj podarilo. V aute som sa cítil lepšie, urobili sme progres z pohľadu nastavenia a celkovo pred sobotou cítim väčšiu sebadôveru. Stále však musíme popracovať, aby sme zajtra boli tak konkurenscieschopní ako naši súperi. Celkovo to bol náročný deň, no som spokojný,“ povedal mladý Brit, ktorý má v Rusku iného pretekového inžiniera než v doterajšej kariére F1. Jeho stály tímový inžinier Will Joseph, ktorého si pamätáme vďaka už kultovému pokynu „Scenario 7,“ zostáva počas dvoch najbližších víkendov v továrni. Tímovým inžierom Landa v Rusku je Mark Temple, ktorý na tejto pozícii spolupracoval v McLarene s Lewisom Hamiltonom, Sergiom Pérezom, Kevinom Magnussenom a Fernandom Alonsom.

Rusko patrilo pred rokom k jednej z najlepších tratí McLarenu. Aj tento rok si tam britská stajňa trúfa na dobrý výsledok. „Máme za sebou produktívny piatok aj napriek Carlosovej nehode. Prešli sme naším naplánovaným programom. Dnes sme sa zamerali najmä na testovanie aerodynamických častí a pochopenie pneumatík, najmä na najmäkšiu C5, od ktorej sme očakávali, že bude v Soči relatívne mäkká. Získali sme cenné informácie, auto sa vo všeobecnosti správa lepšie než v Mugelle. Na sobotu musíme ešte vylepšiť nejaké veci a nájsť správne nastavenie, aby sme zostali konkurencieschopní a pobili sa o Q3 i dobré body v nedeľu,“ povedal pretekový riaditeľ tímu Andrea Stella.