McLaren naznačuje, že do Soči privezie vylepšenia | Magazín F1 - F1online.sk

McLaren naznačuje, že do Soči privezie vylepšenia

Lando Norris
zdroj: Twitter/McLaren

Rýchly prvý a druhý sektor, rovinky a pravouhlé zákruty – Rusko by mohlo tohtoročnému monopostu MCL35 sedieť. McLaren pred rokom bodoval v Soči s obomi jazdcami a aj teraz verí v dobrý výsledok. Možno sa opäť dočkáme vylepšení či skúšania nových častí auta…

Čo-to by mohlo naznačiť tímové preview, v ktorom dostal priestor šéf výrobného oddelenia Piers Thynne. „Aj keď sme už za polovicou sezóny, stále vyvíjame v továrni maximálne úsilie a snažíme sa prinášať vylepšenia a nové časti. Čelíme vzrušujúcej výzve, keď musíme rozdeliť zdroje na vylepšenia súčasného auta, dodávanie náhradných častí a na vývoj budúcoročného monopostu. Na jedny z najbližších pretekov pripravujeme priniesť nové časti, ktoré by mali vylepšiť náš monopost,“ povedal Piers Thynne. Vo vzduchu ostáva visieť otázka, či už McLaren náhodou nenasadí nový nos v štýle Mercedesu, ktorý intenzívne testoval v prvom tréningu v Mugelle. Aj šéf tímu Andreas Seidl tvrdil, že tento nový nos im vo veternom tuneli ukázal sľubné údaje…

Nové časti muselo výrobné oddelenie dodať na monopost Carlosa Sainza, ktorý bol po tvrdej kolízii v posledných pretekoch prakticky úplne zničený. Španiel má za sebou náročnú sériu pretekov – v Belgicku ani neodštartoval, v Monze kvôli červenej vlajke možno prišiel o unikátnu šancu vyhrať preteky a v Mugelle skončil po hromadnej nehode pri reštarte. „Mám za sebou skvelé aj zlé momenty. Skvelý výsledok v Monze bol vzpruhou pre celý tím, no to, čo sa stalo v Mugelle, snáď už nikdy na trati neuvidíme. Určite si k tomu sadneme ešte pred pretekmi v Rusku, aby sme si ako piloti vyjasnili, ako sa takýmto situáciám do budúcna vyhnúť,“ povedal Carlos Sainz, ktorý počas voľného víkendu nabral dych a relaxoval napríklad aj pri golfe. „Teším sa do Ruska. Pred rokom som v Soči skončil šiesty, čo bolo veľmi dobré. Teraz však čelíme novým výzvam a stále extrémne tesným súbojom o body. Chceme zostať pred konkurenciou, využiť všetky príležitosti a získať dobrý výsledok,“ doplnil Španiel.

Lando Norris vo svojej nováčikovskej sezóne prišiel v Soči do cieľa na ôsmom mieste, keď mu preteky trochu pokazil safety car. Predviedol však niekoľko výborných obranných manévrov najmä voči Nicovi Hülkenbergovi, ktorého udržal za sebou aj napriek tomu, že Nemec mal čerstvejšie pneumatiky.

Mladý Brit má za sebou sériu dobrých umiestnení – v Belgicku skončil siedmy, v Monze štvrtý a v Mugelle šiesty. „Čas na nabitie energie po deviatich pretekoch v rozmedzí jedenástich týždňov bol potrebný, no teraz som pripravený opäť pretekať. Trať v Soči má svoje výzvy, predstavuje mix technických 90-stupňových zákrut a roviniek, pričom nesmiem opomenúť 180-stupňovú tretiu zákrutu. V tesnom strede poľa nás opäť čaká náročná úloha, no verím, že od prvého piatkového tréningu sa vydáme správnym smerom,“ vyhlásil Lando Norris.

Trať v Soči nie je medzi fanúšikmi vo veľkej obľube, mnohí ju považujú za obyčajnú, ba až nudnú. Má však svoje špecifiká a pri bližšom pohľade môže byť zaujímavá. „Podobne ako Monza či Mugello, aj Soči je trať, kde je dôležitý výkon motora. Na druhej strane, je veľmi odlišná od dvoch spomínaných tratí,“ povedal šéf strategického a športového oddelenia Randy Singh. „V Soči sa ľahšie predbieha, trať je vo všeobecnosti otvorenejšia a plochejšia, takže vietor môže hrať veľkú úlohu. Opotrebovanie pneumatík bude nižšie.“

Pneumatiky budú v Soči o stupeň mäkšie než pred rokom – v akcii uvidíme zmesi C3, C4 a C5. „Posun alokácie pneumatík, ktoré sú o stupeň mäkšie než pred rokom, môže priniesť zaujímavé voľby pre výber zmesi v kvalifikácii a pretekoch. Rozhodnutie o výbere pneumatík prijmeme na základe voľných tréningov,“ pokračoval šéf-stratég McLarenu, ktorý aj napriek mäkším zmesiam očakáva tradičnú jednu zastávku v boxoch. Rýchlosť v boxovej uličke je len 60 km/h namiesto obvyklých 80 km/h. „Keďže pneumatiky sa v Soči zväčša správajú lepšie a časová strata v boxoch je vyššia, budeme sa prikláňať k jednej zastávke než k viacerým pitstopom,“ uzavrel Randy Singh.

Možno vás zaujme

Komentáre