logo F1online.skF1online.sk

Max je jednoducho neuveriteľný, rozplýva sa Marko

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Tomáš Masár
Tomáš Masár29. 9. 2023

Max Verstappen sa na okruhu Marina Bay vôbec po prvýkrát v doterajšej fáze sezóny neocitol na pódiu. Nečudo, že do Japonska preto prišiel dvojnásobný majster sveta poriadne naštartovaný s cieľom vynahradiť si všetko, o čo víkend predtým „prišiel“. A keďže si Holanďan za svojimi slovami stojí, zvíťazil v kvalifikácii, v pretekoch, zaknihoval s Red Bullom spoločný druhý titul v Pohári konštruktérov – a samozrejme si nenechal ujsť ani čerešničku na torte, ktorou bol v tomto prípade bod za najrýchlejšie kolo pretekov. Nejedného diváka za televíznou obrazovkou 25-ročný pretekár svojím výkonom opäť raz uchvátil – najväčšmi však tradične Maxovho najvernejšieho fanúšika, ktorým je bezpochyby Helmut Marko.

Verstappen sa rozhovoril o svojich smelých japonských ambíciách už niekoľko dní pred konaním samotnej veľkej ceny na okruhu Suzuka: „Stanovil som si dva ciele. Chcem sa dostať do formy po náročnom víkende v Singapure a vyhrať preteky, čím zabezpečím Red Bullu víťazstvo v šampionáte, a to navyše na domácom okruhu Hondy,“ utrúsil víťaz dovedna 48-mich pretekov minulý štvrtok pred zrakmi novinárov.

A veru čochvíľa trojnásobný šampión svoje slová aj naplnil. Istú skupinu fanúšikovskej obce tým po napínavých pretekoch v Singapure prinavrátil do stavu hibernácie, no fanúšikovia „červených býkov“, vrátane poradcu rakúskeho celku Helmuta Marka, mali opätovný dôvod na radosť.

„Zisk Pohára konštruktérov v krajine, kde sídli Honda [donedávna dodávateľ pohonných agregátov Red Bullu, pozn. red.], dalo tejto skvelej sezóne pomyselnú korunku na hlavu,“ vyslovil sa pre Sky 80-ročný rodák z Grazu.

„Max podal neuveriteľný výkon,“ pochválil Rakúšan svojho obľúbeného zverenca. „Zručne a spravodlivo udržal McLaren za sebou a následne suverénne diktoval preteky na čele. Je samozrejme veľmi príjemné zabezpečiť si titul tak skoro a nie v posledných pretekoch, ale takáto dominancia je výnimočná aj na naše pomery.“

„Získať titul na okruhu Hondy [Suzuke] je tá najväčšia vec. Je to [historicky] najskoršie víťazstvo v šampionáte. Dokonale to zapadá do nášho rekordného roka,“ uzavrel víťaz Le Mans z roku 1971, ktorý tentokrát vo svojich vyjadreniach nepreháňal.

Red Bullu si zaistil prvenstvo v tímovej súťaži už šesť kôl pred koncom, čo sa nepodarilo ani takému Ferrari či McLarenu v časoch najväčšej slávy. Tím z Wokingu sa tešil zo zisku Pohára konštruktérov v roku 1988 v momente, keď do záveru sezóny zostávalo ešte päť pretekov. Celku z Maranella sa obdobný husársky kúsok podaril v ročníku 2004. Je však potrebné uviesť, že pred osemnástimi, respektíve tridsiatimi piatimi rokmi, pozostával pretekový kalendár z oveľa menšieho počtu podujatí ako dnes.

Súvisiace články

Diskusia