logo F1online.skF1online.sk

Naše slabiny sa nemenia, hovorí Sainz

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 9. 2023

Ferrari v Singapure krochkalo blahom. Zástupcovia červeného tímu sa miestami vznášali nad zemou a po fantastickom výkone Carlosa Sainza si mohli užiť sladkú chuť víťazného šampanského. Najdôležitejšou otázkou pred japonským víkendom, a neplatí to len o Red Bulle, je, či bol Singapur výnimočným podujatím s výnimočnými okolnosťami alebo predstavuje jeden zo zlomových okamihov sezóny.

Ako po Singapure povedal aj boss Ferrari Frédéric Vasseur, jeho tím nenašiel zázrakom pol sekundy. Nečakané víťazstvo tak môžeme pripísať na vrub charakteristikám okruhu, správnemu rozhodovaniu a hlavne vynikajúcemu výkonu Carlosa Sainza, nie akémusi „zázračnému lieku“, ktorý medzitým v Maranelle vynašli.

Na druhej strane, z tímu zazneli hlasy, že po Holandsku sa Ferrari podarilo objaviť niekoľko vecí, ktoré by mu mali pomôcť na okruhoch s vysokými požiadavkami na prítlak. Aj keď to nie je nič zásadné, pilotom Scuderie by to vraj malo pomôcť aj na okruhoch ako je Suzuka.

Koniec koncov, v Singapure malo byť Ferrari beznádejné, ale napriek tomu zvíťazilo; môžeme sa preto dočkať prekvapení aj v Japonsku?

„Nie, úprimne hovorím, že na aute sa nezmenilo nič fundamentálne už od začiatku sezóny,“ odpovedal v Japonsku Carlos Sainz na otázku, či sa Ferrari podarilo vyliečiť nepredvídateľnosť monopostu SF-23.

„Monopost naďalej nie je nijak skvelý v niektorých oblastiach. V ďalších je však veľmi dobrý a existujú určité okruhy, ako napríklad Monza alebo Singapur, na ktorých sa auto dokázalo dobre adaptovať, kým na tratiach ako Zandvoort alebo Silverstone ho bolo veľmi náročné zvládnuť.“

„Stále je to náročný monopost a my sa stále pokúšame nájsť správne nastavenie. Tvrdo sme pracovali v úsilí nájsť ideálne okno a pravdepodobne sa nám to ešte nepodarilo. Z tohto dôvodu každý víkend skúšam niečo odlišné a zdá sa, že to funguje. Vyzerá to tak, že neustále nachádzame nové cestičky za lepším tempom. Tým nemyslím, že auto je predvídateľnejšie, len je rýchlejšie na jedno kolo,“ povedal Sainz, ktorý na záver dodal jednu veľmi dôležitú poznámku.

„Je pravda, že pokiaľ ide o opotrebovanie a degradáciu pneumatík, neboli preteky v Singapure žiadna výnimka. Stále je to naša slabina, ktorú musíme odstrániť,“ povedal Sainz.

Odteraz nás však už nečakajú žiadne priveľmi špecifické trate. Takmer výhradne to budú otvorené okruhy, na ktorých je potrebná všestrannosť, práca s pneumatikami, rýchlosť v zákrutách a prítlak, čo nie sú aspekty, v ktorých Ferrari v tejto sezóne uspelo.

„Žiadny z nastávajúcich okruhov sa svojimi charakteristikami ani len neblíži Monze alebo Singapuru, čo boli dva extrémy. Je však nemožné posúdiť, ktoré trate nám budú sedieť. Trend, podľa ktorého sme rýchli v kvalifikácii a potom sa o trochu viac trápime v pretekoch, s nami však zostane,“ povedal Sainz.

Na otázku, či je Singapur vzorom, ako by malo Ferrari zrealizovať bezchybný víkend, odpovedal: „Áno, a myslím si, že musíme udeliť kredit aj tímu.“

„Okej, urobil som svoju prácu s DRS a s manažovaním tempa, ale všetko ostatné bolo zrealizované veľmi, veľmi dobre. Stále si myslím, že sme v Singapure nemali najrýchlejšie pretekárske auto, ale napriek tomu sme dokázali vyhrať, čo vypovedá mnoho o Ferrari a našom prevedení nedeľných pretekov,“ povedal Sainz.

„Môžeme byť hrdí a vysloviť tímu uznanie. Teraz musíme pokračovať, posúvať naše momentum a zvyšovať našu sebadôveru pred budúcou sezónou,“ dodal Carlos.

Súvisiace články

Diskusia