logo F1online.sk

Neboli sme až tak ďaleko, hovorí po katastrofálnom víkende de la Rosa

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 9. 2023

Aston Martin vstupoval do Veľkej ceny Singapuru optimisticky naladený. Po nevýraznom výkone v Monze, ktorá je svojím charakterom pravým opakom toho, čo monopostu AMR23 vyhovuje, mal byť Singapur šancou predrať sa opäť dopredu. Nestalo sa. Aston Martin a Fernando Alonso zažili na okruhu Marina Bay vôbec prvý bezbodový víkend v sezóne.

Po Veľkej cene Monaka, na ktorej stajňa zo Silverstone trestuhodne zahodila šancu na víťazstvo, to vyzeralo na veľmi dobrý víkend v Singapure. Situácia sa však odvtedy diametrálne zmenila a už opatrnosť Fernanda Alonsa na štvrtkových tlačových konferenciách dávala tušiť, že Aston Martin nemá pred týmto podujatím veľké ambície.

Keď skončil španielsky pretekár v Holandsku na druhom mieste, zdalo sa, že forma tohto tímu je späť. Po Singapure však máme pocit, že tento tím by mohol v Pohári konštruktérov spadnúť na piate miesto za McLaren, ktorý má napriek väčšej strate (78 bodov) šancu sa dotiahnuť, keďže nabral vynikajúcu formu a má šancu zbierať veľa bodov s oboma autami, nie iba s jedným.

„Očakávali sme, že budeme konkurencieschopnejší, ale opäť nám trochu chýbala rýchlosť. Okrem toho to bol z mnohých dôvodov nešťastný víkend, aj keď sa nechcem vyhovárať,“ povedal v podcaste F1 Nation ambasádor Aston Martinu Pedro de la Rosa.

„V kvalifikácii sme mali príšernú nehodu. Lance sa z toho dostane, ale pre celý tím to bolo ťažké. V pretekoch samotných sa proti nám všetko spiklo – bitka s Checom, prehrievanie pneumatík, penalizácia, zlá zastávka v boxoch,“ menuje de la Rosa dôvody porážky, z ktorých však ani jedna nebola zapríčinená vonkajšími vplyvmi, ale spôsobil si ju sám Aston Martin.

„Nemyslím si, že sme boli až tak ďaleko. Keby všetko išlo podľa plánu, skončili by sme vyššie. Toto je však motoršport a keď chcete skončiť v najlepšej šestke, potrebujete perfektný víkend. Vo Formule 1 je to však náročné a ťažké víkendy sa vám prihodia. Je naozaj dôležité poučiť sa z toho a ísť do Suzuky optimisticky naladený,“ hovorí de la Rosa.

„Nezabúdajme, že v tejto sezóne sme boli už sedemkrát na pódiu, takže máme určite oveľa konkurencieschopnejšie auto, než ste videli tento víkend,“ dodal.

Súboj medzi druhým a piatym miestom v Pohári konštruktérov nás bude pred záverom sezóny veľmi zaujímať. Ferrari sa priblížilo k Mercedesu na 24 bodov, Aston Martin sa posledné dva víkendy prepadol a v nasledujúcich týždňoch sa bude skôr obzerať cez rameno na McLaren, ktorý stráca 78 bodov, než dopredu na Ferrari, ktoré má náskok 48 bodov.

„McLaren dokazuje, že majú silný tím, robia správne zmeny a tempo ich vývoja je veľmi dobré. Myslím si však, že všetci sa držia a všetci sa snažia vydať zo seba maximum,“ hovorí de la Rosa.

„McLaren priviezol na tieto preteky deväť rôznych vylepšení balíka. Ukazujú, že odvádzajú skvelú prácu a majú skvelé technické oddelenie. Je to však dlhá cesta a podľa mňa sa dotiahnu aj ostatné tímy,“ dodal.

Na otázku, či McLaren môže v Pohári konštruktérov dobehnúť Aston Martin, de la Rosa odpovedal: „Uvidíme. Naša cesta pokračuje a zlepšujeme sa v priebehu sezóny. Nevzdávame sa a budeme sa tvrdo brániť, ale tiež veríme, že budeme mať možnosť aj zaútočiť. Uvidíme, čo prinesie náš vývojový program. Čaká nás množstvo odlišných okruhov.“