logo F1online.skF1online.sk

McLaren nasadí v Singapure veľký balík vylepšení, prednosť dostal opäť Norris

Lando Norris
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 9. 2023

Spomínate si ešte na veľký balík vylepšení, ktorý McLaren postupne nasadil v Rakúsku a v Británii? Určite áno, pretože tieto úpravy priniesli zrýchlenie monopostu MCL60 o takmer sekundu. Vedzte teda, že do Singapuru priviezli inžinieri tohto tímu takisto veľký balík úprav. Podobne ako pred pár mesiacmi, aj teraz je však nových dielov nedostatok.

V lete nasadil tím nové diely najprv Landovi Norrisovi a Oscar Piastri musel čakať. Teraz sa McLaren opäť veľmi ponáhľal, aby nové diely nasadil čo najskôr, a opäť ich nemá dostatok. Obvykle sa rozhodnú tímy v podobných situáciách svojich jazdcov striedať, aby sa nikto necítil ukrivdený, ale McLaren aj po druhýkrát uprednostnil Norrisa, podobne ako ho v Holandsku a v Taliansku uprednostnil pri výbere stratégie.

V každom prípade sa však fanúšikovia tohto tímu majú na čo tešiť. Tieto diely majú nezanedbateľný význam a inžinieri chcú zmenami riešiť hlavne najväčšie slabiny monopostu. Niet preto divu, že Lando Norris sa na ich nasadenie veľmi teší.

„Asi už od Rakúska veríme, že práve toto nám pomôže urobiť najväčší krok za tie niečo vyše dva mesiace,“ povedal britský pretekár s nádejou novinárom v Singapure.

„Samozrejme, tieto diely sme ešte neskúšali na trati, takže nechceme ísť s bubnom na zajace, kým to nebude poriadne fungovať, ale je to pre nás dobrý krok vpred. Tím tvrdo pracoval, aby sme tieto vylepšenia dostali na jedno z áut tu v Singapure a zvyšok privezieme potom do Japonska. Čakajú nás teda vzrušujúce víkendy,“ povedal nadšene Norris.

Keď si spomenieme na rakúsko-britský balík vylepšení, tak sa nemôžeme čudovať, že v McLarene si veria. „Niekedy sme nasadili veci, ktoré v skutočnosti nepriniesli to, čo sa od nich očakávalo. Pokroky dosiahnuté v Rakúsku ma však napĺňajú určitou nádejou. Tento balík je tak trochu zameraný na pomalé zákruty, takže je odlišný od toho rakúskeho. Toto je prvýkrát, čo sme sa na to mohli trochu viac zamerať,“ povedal Norris.

McLaren sa teda sústredil na slabiny, ktoré jeho monopost trápili aj po nasadení osudových vylepšení. Tie tím katapultovali až do boja o pódiá. Práca vo Formule 1 však nikdy nekončí a vždy nájdete oblasti, na ktoré sa potrebujete zamerať viac ako na iné.

„Malo by nám to pomôcť s celkovým zaťažením, rýchlosťou v zákrutách, konzistenciou či pri práci s pneumatikami,“ vysvetlil Norris. „Je to o zlepšení výkonnosti monopostu, nie o zlepšení môjho pocitu v ňom.“

„Na niektorých tratiach strácame obrovské množstvo času na kolo. Zakaždým sú dôvodom tie isté veci, keď nemôžeme zmeniť aerodynamický alebo mechanický balans. Nech sme skúsili čokoľvek, trápili sme sa, takže tieto veci nás v niektorých pretekoch zrážali na kolená. Dokonca sme zažili okruhy, na ktorých sme boli počas 90 percent ich dĺžky mimoriadne konkurencieschopní, ale potom sme pre niektoré veci nevyzerali dostatočne rýchli.“

„Keby nás nezrážali niektoré z týchto slabín, boli by sme veľmi rýchli, oveľa konkurencieschopnejší a bojovali by sme o pódiá. Ak dokážeme napraviť naše slabiny v pomalých zákrutách, ak sa mi z auta podarí dostať o niečo viac z toho, čo podľa mňa potrebuje, a bude o trochu lepšie pre môj jazdecký štýl, tak som presvedčený, že môžeme zviesť boj s väčšinou tímov vrátane Red Bullu. Dúfam, že to prinesie tento balík,“ povedal Norris.

Súvisiace články

Diskusia