logo F1online.sk

Samozrejme, že chceme vyhrať všetky preteky, znie z Red Bullu

Sergio Pérez, Red Bull zozadu
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 9. 2023

Koľko historických zápisov ešte Red Bull vytvorí alebo prekoná do konca sezóny? Mnohé mu už patria, ale ešte stále môže tento tím skompletizovať absolútne dokonalý rok. Vyhrať všetkých 22 pretekov mnohí považujú za nemožné a Red Bull presne s týmto cieľom vstupuje do záverečnej fázy sezóny.

Mnohí boli blízko, ale podarilo sa to len Alfe Romeo a Ferrari v 50. rokoch. Musíme však odčítať preteky Indy 500, ktoré formálne patrili do kalendára F1, aj keď sa ich európske tímy nezúčastnili. Stajne však v tomto období museli na stopercentný rok vyhrať iba šesť, resp. sedem veľkých cien, nie dvadsaťdva.

Red Bull ovládol v tomto roku štrnásť zo štrnástich pretekov a na stanovenie absolútne nevídaného zápisu potrebuje ešte osem triumfov. Podľa doktora Helmuta Marka bude presne toto cieľom v poslednej tretine sezóny.

„Naším prvým cieľom je definitívne si zaistiť titul majstra sveta,“ povedal poradca Red Bullu pre Motorsport.com. Presne toto sa môže splniť práve v Singapure, po ktorom zostane v hre už „len“ 206 bodov, pričom okrem Sergia Péreza majú stále hypotetickú šancu na titul aj Fernando Alonso (momentálne stráca 194 bodov) a Lewis Hamilton (aktuálne má 200-bodovú stratu).

„Povedzme však, že keď vyhráme v Singapure, máme šancu vyhrať všetky preteky v jednej sezóne a určite to bude náš cieľ. Na začiatku roka sa to nezdalo realistické. Niečo také sa ešte nikdy v histórii nestalo.“

„McLaren o šancu dosiahnuť niečo také prišiel práve tu v Monze (v roku 1988, pozn. red.), takže médiá vykonštruovali historky o prekliatí, ktoré zasiahne aj nás, ale my sme to nedovolili,“ pýri sa Marko pyšne.

Taliansko bolo považované za jeden z okruhov, na ktorom mohol Red Bull zakopnúť, ale nestalo sa. Je teda možné, že po sezóne budeme spomínať na Aston Martin ako na tím, ktorý mal šancu zhatiť dokonalý rok Red Bullu, ale zahodil ju, keď Fernandovi Alonsovi obul v lejaku suché pneumatiky.

V Milton Keynes si však myslia, že aj Singapur bude pre RB19 obrovskou výzvou. Na papieri vyzerajú šance súperov na okruhu Marina Bay lepšie než na každej z ostatných šiestich tratí v záverečnej časti sezóny.

„Ako na každom okruhu, aj v Monze sme mali konkurencieschopné auto, tak prečo by to nemalo platiť v Singapure?“ pýta sa Marko.

„Musím však povedať, že Ferrari a zvlášť Leclerc boli v minulosti špecialisti na túto trať. Ak ovládnu kvalifikáciu, tak to pre nás môže byť problém, pretože predbiehanie je tam veľmi náročné. Zostávam však optimistický. Náš balík by mal byť v Singapure dostatočne dobrý na víťazstvo,“ dodal.