logo F1online.sk

Nepríjemné prekvapenie McLarenu, no stále šanca na dobré body

Carlos Sainz
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl13. 9. 2020

Ak vezmeme do úvahy fakt, že McLaren sa v tréningoch pomerne výrazne vytrápil, môžeme považovať deviate a jedenáste miesto na štarte za priaznivý výsledok. Aj sám šéf tímu Andreas Seidl priznal, že toto bolo zrejme kvalifikačným maximom.

Carlos Sainz si do skladačky smoly v roku 2020 môže pridať ďalší kúsok. V Q3 totiž odjazdil len tzv. „kolo istoty“ na ojazdených pneumatikách. V závere síce načal svoj pokus na čerstvej zmesi, no hneď pred ním bol Esteban Ocon, ktorý v prvom sektore skončil v hodinách. Sainz tak musel kolo ukončiť, no ak sa pozrieme na kvalifikačnú rýchlosť McLarenov, je otázne, či by svoje auto vytiahol na vyššie než deviate miesto, z ktorého bude štartovať.

Je sklamanie, že sme v Q3 nemohli vidieť, čo by auto mohlo dokázať. Celkovo som však spokojný s priaznivým obratom, ktorý sme v sobotu urobili. Dobre sme zareagovali na doteraz ťažký víkend. Urobili sme veľa zmien v nastavení a teraz sme pripravení na náročné preteky, v ktorých sa pokúsime zabojovať o body,“ povedal Carlos Sainz po kvalifikácii.

Ak bol McLaren v Monze druhou silou, tak v Toskánsku aj po sobote zaostáva za svojimi priamymi súpermi v boji o tretie miesto v Pohári konštruktérov. Návrat do reality po tom, ako Carlos Sainz minulý víkend siahal na víťazstvo, znášajú v tíme statočne.

„Na papieri nám táto trať mala sedieť. Stred poľa však vždy prináša nejaké prekvapenie. A pre nás je Mugello zatiaľ nepríjemným prekvapením. Nie je to poslednýkrát, keď budeme vidieť takéto zmeny výkonnosti jednotlivých tímov v závislostí od trate. Dokázali sme významne vylepšiť naše auto pred kvalifikáciou. Musíme byť šťastní a hrdí na to ako tím, pretože sme aj napriek ťažkému víkendu nestratili koncentráciu, ale naopak, poriadne sme zamakali,“ pokračoval Španiel, ktorý odhalil slabinu McLarenu.

Tá mu robila problém aj na druhých pretekoch v Silverstone, kde tiež poriadne fúkalo. „Nie je to len traťou. Naše auto je citlivé na zadný vietor a najmä na zákruty so zadným nárazovým vetrom. Na druhej strane je dobré v zákrutách s protivetrom. Problém so zadným vetrom máme už od minulého roku. Je to niečo, čo sa snažíme pochopiť a zlepšiť,“ uzavrel Carlos Sainz, ktorého môže tešiť aspoň fakt, že sa dostal do vedenia v internom kvalifikačnom súboji (5:4).

Lando Norris sa prvýkrát od minuloročnej Brazílie nedostal do Q3. Z desiateho miesta ho v Q2 vytlačil práve tímový kolega, no mladý Brit nemusí veľmi smútiť. Na jedenástom mieste má výhodu voľného výberu pneumatík a na štart tak môže zvoliť povedzme trvácnejšiu strednú zmes. Ak bude jazdcom v TOP10 odchádzať použitá najmäkšia zmes a po pitstope sa dostanú do premávky, môže prísť Norrisova chvíľa, aby sa cez nich dostal vďaka dlhšiemu stintu na strednej zmesi.

Zo strategického hľadiska je jedenásta priečka lepšia než deviata či desiata, no Lando bol napriek tomu sklamaný. „Autu v treťom tréningu úplne chýbala rýchlosť, a mne zase sebadôvera, preto som sa v FP3 vytrápil. Pred kvalifikáciou sme urobili dobré zmeny a len tesne mi ušiel postup do Q3. Som sklamaný, že som takto tesne prišiel o postup. Na druhej strane, vieme si vziať aj pozitíva. V pretekoch na to budeme tvrdo tlačiť, pokúsime sa získať nejaké pozície a dostať sa na body,“ vyhlásil Lando Norris.

Keďže Racing Pointy, Renaulty a aj Charles Leclerc sa zatiaľ javia rýchlejší než „papájoví“, pre McLaren to zrejme v pretekoch bude najmä o minimalizácii škôd a snahe pozbierať čo najviac bodov. „V Mugelle sme si zažili dva náročné dni. Aj napriek vylepšeniu auta pred kvalifikáciou musíme akceptovať deviate a jedenáste miesto ako v podstate to najlepšie, čo sme mohli dosiahnuť. Odstup od áut vpredu nie je obrovský, čo nám v pretekoch dáva šancu bojovať,“ vyhlásil šéf tímu Andreas Seidl.