Ťažko sa takto jazdí, hovorí o problémoch s autom Leclerc
Jedno sklamanie strieda druhé. Ani na víkend v Holandsku nebude Scuderia spomínať v dobrom. Charles Leclerc s Carlosom Sainzom svorne konštatujú, že monopost sa stále nespráva podľa ich predstáv. Toto Wolff by zrejme nadhodil, že sa chová ako diva.
Najmä Charles Leclerc má za sebou ťažký deň. Na jednej strane mu robil vrásky na čele jeho tím, ktorý si ani v úzkom Zandvoorte nedal záležať na načasovaní svojich výjazdov, na druhej strane musel bojovať so svojím Ferrari. Len v prvej zákrute sme ho videli mimo trate hneď šesťkrát.
V prvej zákrute mal zakaždým kus šťastia, keďže monopost sa zastavil pred bariérou. V Q3 to však dopadlo oveľa horšie, keď si Monačan rozbil auto v deviatej zákrute. Počas rozhovorov s novinármi vysvetlil, že monopost si robil, čo chcel.
“V prvom rade chcem povedať, že celý víkend bol veľmi ťažký s naším balansom auta. V jednej zákrute je strašne pretáčavé, v ďalšej zas strašne nedotáčavé. Ako jazdec len ťažko predvídate, ako sa auto zachová,” vysvetľoval svoje útrapy v kokpite Charles Leclerc.
Takto sa skrátka nedá jazdiť na hrane, čo sa ukázalo v spomínanej deviatke. “V tej konkrétnej zákrute sa celý víkend dialo niečo zvláštne s prednou časťou. Ako vždy som sa na konci kvalifikácie pokúsil trochu zatlačiť. Očividne to nevyšlo. Je to škoda, ale celý víkend sme sa nesmierne trápili.”
Čo sa vlastne dialo v prvej zákrute? Leclerc má odpoveď aj na túto otázku. “Momentálne nenachádzame priľnavosť. Nevieme predvídať, ako sa monopost zachová v zákrute, či bude auto veľmi pretáčavé alebo veľmi nedotáčavé.”
“Komplikuje nám to prácu, ale na druhej strane je mojou úlohou podať čo najlepší výkon, aj keď je to náročné. Ale žiadne výhovorky, ja jazdím v aute a spravil som chybu,” nezrieka sa zodpovednosti víťaz piatich veľkých cien F1. “Dnes sme mali obzvlášť ťažký deň, no aj tak je škoda, že sa to skončilo zrovna takto.”
Má v Zandvoorte podobné pocity ako v Miami, kde dvakrát havaroval v tej istej zákrute? “Nie. Mal som čas pozrieť si palubné zábery a nerobil som nič neštandardné ako v Miami.”
Carlos Sainz sa takej vážnej chybe vyhol a obsadil šiestu priečku. Čo však on hovorí na Ferrari SF-23? Mal aj on dojem, že si monopost žije vo vlastnom svete? “Áno, môžeme to tak povedať. Celý víkend sme boli zahnaní do kúta, takisto aj ja, keďže som vynechal prvý tréning a ten tretí bol mokrý.”
“Ísť do tretej časti kvalifikácie na suchu bola výzva, ale podľa mňa sme kvalifikáciu zvládli dobre. Keby ste mi povedali, že skončím v prvej šestke, bral by som to. Zajazdili sme celkom dobré kolo a odviedli slušnú robotu,” hodnotí svoj výsledok vzhľadom na okolnosti.
Do prvej šestky sa dostal aj Alex Albon, ktorého by Ferrari v nedeľu mohlo poraziť. Keď však Sainz dostal otázku, na ktorú priečku si trúfa, tifosi určite nepotešil. “Úprimne si myslím, že Williams, McLaren, Red Bull, Mercedes a aj Aston Martin sú tento víkend rýchlejší ako my.”
I napriek tomu dokázal viacerých jazdcov z tejto skupiny poraziť. “Dnes sme skrátka spravili menej chýb ako oni a pekne sme sa dostali cez jednotlivé segmenty. Po stránke čistej rýchlosti sú však rýchlejší. Ak sa nič nestane, tak nás vytlačia z prvej desiatky. V nedeľu spravíme maximum pre to, aby sme si udržali túto šiestu priečku, možno nás posunie vyššie dobrý štart. Pravdupovediac je však tento víkend náročný.”
A napokon sa mal Carlos Sainz ešte vrátiť k incidentu z prvej časti kvalifikácie, keď vytlačil z trate Oscara Piastriho. V mixzóne opísal situáciu zo svojho pohľadu a vyjadril nádej, že komisári budú zhovievaví.
“Vo vysielačke mi skrátka nepovedali, že prichádza. On bol vo svojom dojazdovom kole. Pri tejto hmle len ťažko niečo vidíte v zrkadlách, v podstate nič, takže ak vám nič nepovedia vo vysielačke, tak vznikajú ošemetné situácie. Dúfam, že to komisári pochopia,” nádeja sa Španiel. “Nemalo to vplyv na jeho kvalifikáciu, keďže z Q1 sa dostal bez problémov. Dúfam, že to bude OK.”