logo F1online.sk

Máme všetko, čo potrebuje majstrovský tím, verí Brown

Zak Brown
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 8. 2023

Čo ešte chýba McLarenu, aby sa z neho stal víťazný tím? Vo Wokingu v posledných rokoch usilovne pracovali na zlepšení infraštruktúry a v tomto roku priviedli niekoľko veľmi zvučných mien na svoje technické oddelenie. Šéf stajne Zak Brown preto verí, že McLaren už odstránil všetky veľké slabiny a je pripravený na boj o titul.

Nový veterný tunel by už mal byť v prevádzke a bude slúžiť výhradne na vývoj nového monopostu. V priebehu tejto sezóny priviedol novopečený šéf Andrea Stella na technické oddelenie Davida Sancheza z Ferrari a Roba Marshalla z Red Bullu.

V priebehu leta sa navyše tímu podaril hotový zázrak, keď priemerné auto zo stredu poľa premenil na pódiového ašpiranta. V súčasnosti to skutočne vyzerá, že McLaren poriadne vyceril zuby a jeho šéf sa necháva unášať na vlne nadšenia.

„Myslím si, že okrem neustáleho dolaďovania detailov nemá tento tím žiadne veľké medzery ako pred piatimi rokmi,“ prehlásil Brown v rozhovore pre Motorsport.com. „Už nie je nič, čo by sme potrebovali podobne ako nový veterný tunel. Všetko bude na svojom mieste.“

Oslavovať však ešte v McLarene nemôžu, pretože aj keď sú v tíme spokojní s odvedenou prácou a uskutočnením požadovaných projektov, podľa amerického biznismena splodí stajňa ovocie týchto zmien až v roku 2025.

„Okrem neustáleho dolaďovania máme všetko, čo potrebujeme. Žiadame teda len čas, aby si všetko sadlo po kultúrnej a komunikačnej stránke. Následne bude našou úlohou zdokonaľovať sa, učiť sa a zlepšovať. Od 1. januára však budeme mať všetko, čo potrebuje majstrovský tím. Chceme len nejaký čas,“ vysvetlil Brown.

„Máme nové vedenie a štruktúru. Okrem toho máme aj nových ľudí, ktorých príchod takisto pomôže zlepšiť našu výkonnosť.“

„Aj keď teraz všetko spúšťame, napríklad nový veterný tunel, až v roku 2025 začneme s čistým stolom, novou štruktúrou a ľuďmi, keďže Rob Marshall a David Sanchez začnú pracovať až v januári,“ hovorí Brown.

„Na aute pre rok 2024 sa už pracuje, takže nevznikne kompletne vďaka novej infraštruktúre a novým ľuďom; to až jeho nástupca v roku 2025. Vidíte však, čo sme dokázali s tým, čo máme.“

„Som vcelku hrdý na všetko, čo sa tímu podarilo. Všetko ostatné je len vítaný bonus, až v roku 2025 by sme mali byť svedkami ďalšieho kroku vpred,“ dodal.