logo F1online.skF1online.sk

Alonso: V prvej polovici sme si aj napriek pohoršeniu v jej závere počínali vynikajúco

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Tomáš Masár
Tomáš Masár22. 8. 2023

Inými slovami, než skokan roka, sa Aston Martin snáď počastovať ani nedá. Tím Lawrenca Strolla, ktorý obsadil vlani v Pohári konštruktérov len siedmu priečku, bol v prvej polovici aktuálneho ročníka po dlhú dobu druhým najsilnejším aktérom na štartovom poli – hneď po Red Bulle. Napriek tomu, že sa celok so sídlom v Silverstone následne výkonnostne prepadol, v garáži „zelených“ panuje aj naďalej dobrá atmosféra. Nečudo, veď šesť pódiových umiestnení a priebežné tretie miesto v šampionáte by vedenie britskej stajne bralo pred započatím sezóny všetkými desiatimi a rovnako tak aj Fernando Alonso.

Aston Martin vyrazil po zahájení ročníka takpovediac všetkým dych. To, že bude Red Bull na čele sa očakávalo, ale že mu bude sekundovať celok, ktorý preslávil vo svojich filmoch James Bond, predpovedal len málokto.

„Prvá polovica sezóny bola v našom podaní ako z ríše snov,“ zhodnotil Fernando Alonso. „Sme na treťom mieste v Pohári konštruktérov pred Ferrari a spolu s Lewisom [Hamiltonom] sa delíme o tretie miesto v šampionáte jazdcov. V Bahrajne sme nad ničím takým ani len neuvažovali.“

Hoci sa súperi na Aston do vypuknutia letnej prestávky dotiahli a niektorí ho aj predbehli, vedenie stajne a ani Fernando Alonso flintu do žita rozhodne nehádže. Britský tím plánuje do Zandvoortu priniesť početné vylepšenia, ktoré by sa mali zaslúžiť o desatinku či dve k dobru. Pokiaľ balík noviniek splní očakávania, v boji o druhé miesto v šampionáte to bude ešte zaujímavé.

Alonsa pritom pred prestupom do Aston Martinu z Alpinu mnohí vystríhali, ťukali si prstom na čelo a treba povedať, že právom. Francúzsky tím bol totižto v minulej sezóne najlepším zo zvyšku sveta, zatiaľ čo Aston Martin jazdil na chvoste a bodoval len sporadicky.

Ako sa však ukázalo, Alonso trval na svojom a azda po prvýkrát učinil prestup, ktorý bol podľa všetkého správny. „Bolo by fajn mať krištáľovú guľu a predtým, než sa rozhodnete zmeniť tím, do nej nahliadnuť a vedieť, ako na tom budete,“ poznamenal žartovne. „Nakoniec som šťastný tam, kde som, je to dlhodobý projekt a som naň veľmi hrdý.“

Zatiaľ čo vo väčšine prípadov pretekár s pribúdajúcimi rokmi stráca na rýchlosti, Alonso zreje ako víno a tento problém sa mu aj naďalej vyhýba. „Môj vek bol na pretrase počas celého roka,“ povedal v súčasnosti už 42-ročný matador. „Ľudia sa už podľa mňa mohli dávno presvedčiť o tom, že je jedno či máte 41 alebo 25 rokov.“

„Je to skôr o vašej hlave, motivácii a o tom, ako pristupujete k víkendu. Dokazuje to aj dnešná doba, dnešní hviezdni piloti a tiež ďalších niekoľko príkladov, napríklad to, že tímy si zakladajú na skúsenostiach, ako je to teraz v prípade AphaTauri a Daniela [Ricciarda]. Nie je dôležité, či ste mladý, ale to, či dokážete byť rýchly,“ uzavrel Alonso.

Súvisiace články

Diskusia