logo F1online.sk

Alonso: Dnes som mal pod sebou oveľa rýchlejšie auto

Fernando Alonso
© Pirelli
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 7. 2023

Vzhľadom na nemalé trápenie Aston Martinu v posledných týždňoch môžeme Veľkú cenu Belgicka považovať za úspešnú z ich strany. Tím zapísal dvanásť bodov a uhájil tretie miesto v Pohári konštruktérov pred Ferrari, ktoré sa nebezpečne blíži.

Stajňa zo Silverstone otvorene priznáva, že balík vylepšení privezený na Veľkú cenu Kanady ju zviedol na scestie. Aston Martinu sa v Montreale darilo a porazil Mercedes, ale potom nasledoval prudký prepad. V ostatnom období bol monopost AMR23 celkom objektívne piaty najrýchlejší, čo sa inžinieri pokúšajú urýchlene napraviť.

Šéf Mike Krack už avizuje, že v tíme plánujú urobiť trochu krok späť, aj keď to Aston Martinu nevráti stratené body. V každom prípade, Veľká cena Belgicka priniesla tímu aspoň drobný nádych, keď Fernando Alonso pomerne s prehľadom porazil Georgea Russella (jeho stratégia s jednou zastávkou skutočne nebola v Belgicku tou správnou voľbou), ktorý štartoval pred ním, a zaknihoval pekné piate miesto.

„Piate miesto a dvojité body pre tím veľa znamenajú. Stratégia nám dnes vyšla na výbornú, Lance ma pustil pred seba, keď som sa priblížil na čerstvých pneumatikách, takže robíme všetko, aby sme optimalizovali naše výsledky v pretekoch,“ povedal po skončení VC Belgicka Fernando Alonso pre televíziu Sky.

„V sobotu sa obvykle trápime, zvlášť počas šprintových víkendov sme si nedokázali zvyknúť na tento formát, ale v nedeľu už dokážeme doručiť žiadaný výsledok. V každom prípade sú to pre nás dobré body, sme spokojní a teraz môžu všetci dobiť baterky počas letnej prestávky,“ dodal s nádejou Alonso.

Ktorá trať bude komu vyhovovať lepšie? Táto otázka sa stáva stále väčšou záhadou. Aston Martin dokázal aj bez vylepšení zajazdiť kvalitnejšie než v Maďarsku, rovnako tak Ferrari. Dokonca aj Fernando s ním bol spokojný.

„Auto bolo dobré a cítil som v ňom dostatočnú sebadôveru. Po skúsenostiach zo Silverstone sme na tento okruh prichádzali s miernymi obavami. V Británii sme neboli pomalí, ale tím trochu zmenil nastavenie a charakteristiky auta. Dnes sa to vyplatilo. Mal som pocit, že mám pod sebou oveľa rýchlejšie auto,“ povedal Alonso.

Jeho tímový kolega Lance Stroll sa v nedeľu pokúsil o jednu zastávku, ale to nebola tá správna voľba. Ku koncu pretekov Kanaďana stíhal Júki Cunoda a keby boli preteky o jedno kolo dlhšie, mohol Lance skončiť desiaty, nie deviaty.

„Nuž, stratégia nebola perfektná. Piloti, ktorí išli na dve zastávky a nečakali na dážď, skončili pred nami. Boli sme pred Landom a Estebanom, ale zostali sme na trati dlhšie dúfajúc v dážď, takže sme nakoniec skončili za nimi,“ povedal po pretekoch Stroll.

„Stále sme však po ťažkom víkende dokázali pozbierať pár bodov. Keby sme však zastavili dvakrát, určite by sme skončili vyššie. Je to riskantné a bolo to ťažké rozhodnutie. Mohla to byť skvelá stratégia, ale nakoniec príliš nepršalo,“ dodal kanadský pretekár.

Súvisiace články