logo F1online.sk

Nie pneumatiky, ale chyby pri vývoji sú dôvodom zosunu Aston Martinu, tvrdí Krack

Lance Stroll a Fernando Alonso
© Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 7. 2023

Fernando Alonso vyslal po maďarskej kvalifikácii do sveta nemalú senzáciu prehlásením, že nová konštrukcia pneumatík Pirelli, nasadená prvýkrát na Veľkej cene Veľkej Británie, uškodila Red Bullu a Aston Martinu. Na titulkách však toto stanovisko nevydržalo dlho, keďže Red Bull následne zvíťazil s obrovským náskokom a Alonsove tvrdenia dementovali aj zástupcovia stajne.

Podobné vyjadrenia generujú v dnešnej dobe, keď sme si už odvykli na kritiku na adresu Pirelli, veľkú pozornosť. Aston Martin možno potvrdil Alonsove slová nevýrazným výkonom v pretekoch, ale nie Red Bull, ktorý zvíťazil s najväčším náskokom v doterajšom priebehu sezóny.

Alonsove vyhlásenia dementoval aj šéf Aston Martinu Mike Krack, ktorý za dôvod poklesu formy tímu neoznačil pneumatiky, ale nesprávne rozhodnutia pri vývoji monopostu AMR23.

„Auto vyvíjame veľmi komplexným spôsobom,“ povedal Luxemburčan. „Zmeníte jednu vec, ale nikdy nezmeníte jednu vec bez toho, aby ste neovplyvnili všetko ostatné. Každá úprava má svoje vedľajšie účinky.“

„Musíte zvážiť, či nasadíte túto súčiastku, ktorá síce zvýši prítlak, ale zároveň má odlišný charakter, alebo naopak. Myslíme si, že v jednom alebo dvoch prípadoch sme neurobili správne rozhodnutie,“ priznal Krack.

Podľa jeho slov sa v tíme v ostatnom období zaoberajú otázkou, či sa nevydali nesprávnou cestou. Víkend v Budapešti zrejme definitívne priniesol kladnú odpoveď na túto dilemu. „Maďarsko bolo možno posledným dielikom skladačky, pretože sme očakávali, že na tejto trati budeme o trochu konkurencieschopnejší, ale to sa nepotvrdilo. Boli to posledné dáta, ktoré ukázali, že sme sa možno nevydali správnym smerom,“ priznal Krack.

V zákulisí sa už medzitým šušká, že Aston Martin chystá (pravdepodobne) do Zandvoortu veľký balík vylepšení. Naznačil to aj sám šéf stajne, ktorý potvrdil nasadenie vylepšení s cieľom vrátiť vývoj monopostu na správnu cestu.

„Cítime sebadôveru. Trvalo nám niekoľko týždňov, kým sme odhalili a potvrdili naše komplikácie. Na jednom podujatí máte problémy, na ďalšom prídu trochu iné, takže musíte počkať a nájsť správny smer. Nechceme na auto len tak pridávať vylepšenia. Sme však presvedčení, že nasledujúce preteky prinesú zlepšenie,“ hovorí Krack, ktorý rozhodne zavrhol, že by pneumatiky boli dôvodom zosunu Aston Martinu.

„To by bola jednoduchá výhovorka, nie? Cítime, že tieto pneumatiky sú trošku iné, ale dôvodom ich nasadenia bola bezpečnosť. Pre všetkých sú však rovnaké. Myslím si, že by sme sa na nich nemali vyhovárať a zvaľovať slabšiu konkurencieschopnosť na pneumatiky, pretože rovnaké budeme musieť používať aj smerom do budúcna. Musíme sa o nich naučiť čo najviac a pokračovať,“ dodal Krack.

Súvisiace články