Kopa táranín, reaguje Binotto na údajné podvádzanie | Magazín F1 - F1online.sk

Kopa táranín, reaguje Binotto na údajné podvádzanie

Sebastian Vettel
zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

Až na Veľkej cene Belgicka sme spoznali reálne rozloženie síl pohonných jednotiek na štartovom rošte, a zistenie to bolo hrozivé. Nejedného diváka či fanúšika Ferrari oblial studený pot. Pre viacerých to bol jasný dôkaz toho, že Ferrari v minulom roku podvádzalo, čo ale Mattia Binotto tvrdo odmieta.

Ferrari sa v minulom roku tešilo predovšetkým z mimoriadne výkonného kvalifikačného režimu. Vo všeobecnosti sa predpokladá, že sa Scuderii podarilo nájsť spôsob, ako obísť senzory a s nimi aj prietokový limit 100 kg paliva za hodinu. Po skončení vyšetrovania v továrni sa ale FIA konkrétne nevyjadrila, na čo presne prišla. Dohoda medzi oboma stranami zostala utajená. Na vyšetrovanie však reagovala inštaláciou nových senzorov do útrob monopostov, po čom sa pohonná jednotka Ferrari prepadla na úplný chvost.

“Úprimne, myslím si, že je to kopa táranín,” zareagoval Mattia Binotto v rozhovore pre Channel 4 na obvinenia, že Ferrari v roku 2019 pri pohonnej jednotke podvádzalo. Kým súperi sa vyhýbali takýmto otvoreným vyjadreniam, novinári si servítky pred ústa dávať nemuseli. “Objavilo sa veľa klebiet, ktorými by sme sa nemali veľmi trápiť, pretože potrebujeme zostať koncentrovaní na to, čo robíme.”

Švajčiarsky inžinier má jasný odkaz: “Pokiaľ ide o tú dohodu, je to veľmi jednoduché. Nikdy sa žiadne porušenie pravidiel nestalo. To je všetko.” Ak sa teda neudialo nič nekalé, prečo Ferrari odmietlo zverejniť obsah dohody s FIA? Samotná Medzinárodná automobilová federácia sa viackrát vyjadrila, že ona so zverejnením nemá problém, ale Scuderia nesúhlasí…

“Tieto pravidlá sú veľmi komplexné, odvtedy bolo vydaných viacero technických direktív a dôvodom, prečo tá dohoda nebola transparentná, je to, že ide o naše technické duševné vlastníctvo,” vysvetľuje Binotto. “Nepotrebujeme celému svetu vysvetľovať, ako funguje naša pohonná jednotka.”

Binotto tak sčasti zareagoval aj na výčitky, podľa ktorých malo byť Ferrari rovnako transparentné v prípade svojej dohody s FIA ako na to tlačilo vo veci Racing Pointu — keď už tak dychtivo žiadalo “transparentnosť z dôvodu férovosti súťaže”.

Ferrari má teraz pred sebou dlhú a náročnú cestu, no púšťa sa na ňu plné odhodlania. “Veľmi rád robím to, čo robím. Máme skvelý tím. Myslím si, že sme jednotní a keď ste v takej ťažkej situácii takíto jednotní, poukazuje to na silu vášho ducha.”

“Nejaký čas to potrvá, pretože momentálne sme príliš ďaleko vzadu. Tá medzera je veľká a na to, aby ste takú stratu zmazali, potrebujete viac sezón. Našou najlepšou šancou je rok 2022, pretože to bude s rozpočtovým stropom veľká finančná výzva, nie iba technická.”

“Ale nasledujúca sezóna je pre nás stále dôležitá. Nehovorím, že budeme bojovať o víťazstvá, ale dúfame, že sa zlepšíme v porovnaní s aktuálnou situáciou,” dodal Binotto.

Možno vás zaujme

Komentáre