Nie som demoralizovaný, prehlásil Leclerc
Ďalší strastiplný víkend pre všetkých tifosi. Veľká cena Talianska sa blíži a zdá sa, že Ferrari bude musieť čakať na domáce víťazstvo – alebo akékoľvek víťazstvo – ešte dosť dlho. Veľká cena Maďarska mohla byť pre svoj charakter ďalším nádychom pre Scuderiu, ale nakoniec bola ďalšou tvrdou ranou, keď obaja piloti stratili v cieli pretekov takmer celé kolo.
Hungaroring je síce svojím pomalým profilom pre Ferrari výhodnejší než Silverstone, ale vysoké teploty a degradácia pneumatík sú pre monopost SF-23 naďalej oveľa väčším problémom než pre konkurenciu. Výsledkom je tak ďalšie sklamanie a siedme a ôsme miesto.
Rýchlejším z dvojice pilotov bol v pretekoch (štvrtýkrát za sebou) Charles Leclerc, aj keď mu všetci bohovia hovorili, že to nedokáže. Monačanovi od začiatku pretekov nefungoval systém zásobovania nápojov, poriadne mu nefungovala ani vysielačka, pri prvej zastávke v boxoch zlyhala uťahovacia pištoľ a Charles strávil u mechanikov vyše deväť sekúnd, aby nakoniec pri poslednom pit stope prekročil rýchlosť v boxoch a dostal päťsekundovú penalizáciu.
Najhoršie však je, že Ferrari stratilo na najlepších vyše 70 sekúnd a výsledky tímu sa postupne zhoršujú.
„Je to naozaj škoda. V prvom stinte som sa na pneumatikách cítil dobre a mali sme celkom dobré tempo. Potom však prišla pomalá zastávka v boxoch a prepadli sme sa dozadu. Musel som tlačiť a zostal som za Carlosom. Možno sme tam stratili nejaký čas. V poslednom stinte som sa snažil viac tlačiť na pílu a pocit v aute sa zlepšil, ale celkovo to opäť nebol dobrý deň,“ povedal po pretekoch Charles Leclerc.
„Úprimne si myslím, že v čistom pretekovom tempe to nebolo také hrozné. Pomalá zastávka a penalizácia nám skomplikovali život. V druhom stinte sme boli vo veľmi zložitej situácii a stratili sme príliš veľa na chlapcov vpredu. Myslím si, že minimálne Oscar bol v našom dosahu, keďže Lando mal lepšie tempo.“
„Rozhodne však musíme urobiť krok vpred, pretože Red Bull, Mercedes a McLaren sú jasne vpredu,“ dodal Leclerc.
Nuž, ak odrátame sedemsekundovú stratu pri prvej zastávke a päťsekundovú stratu pre penalizáciu, tak by Leclerc stratil v cieli asi 58 sekúnd na Verstappena a 25 sekúnd na Norrisa. Nevieme, koľko mohol stratiť v druhom stinte za Sainzom a v súboji s Lancom Strollom, ale zrejme to nebolo veľa času.
Leclerc sa v priebehu pretekov ozval svojmu tímu do vysielačky a dosť dôrazne žiadal informácie. Vo Ferrari vtedy zjavne nevedeli, aké pneumatiky zvoliť na záverečný stint. Monačan však objasnil, že tím má problémy s vysielačkou a musel zvyšovať hlas, aby ho inžinier vôbec počul.
„Nie, nie som demoralizovaný! Ďakujem za takú otázku, ale ja do toho dám absolútne všetko až do posledných pretekov,“ prehlásil Leclerc. „Musíme zlepšiť citlivosť auta na vietor, pretože sa v týchto podmienkach trápime, ale nie som demoralizovaný; v skutočnosti som na dvesto percent motivovaný.“
„Máme problémy s vysielačkou, neviem, či to počujete v prenose, ale ja počujem asi každé štvrté slovo. Dobre však viem, čo mám robiť,“ dodal Leclerc.
Jeho tímový kolega Carlos Sainz v Maďarsku neohúril, keďže nedokázal poraziť tímového kolegu napriek päťsekundovej penalizácii a sedemsekundovej strate pri prvej zastávke v boxoch. Nemali by sme však vynechať Carlosov fantastický štart, keď poskočil z jedenásteho miesta na šieste nie v priebehu jedného kola, ale v priebehu jednej zákruty.
Španielsky pretekár svoju nedeľu zhodnotil jednoducho – Ferrari skrátka nemá rýchlosť. „Mali sme veľmi dobrý štart a veľmi dobrý prvý stint, ale potom sa tempo niekam vytratilo. Celkovo nebola naša rýchlosť tento víkend nijak skvelá. Ako obvykle sme sa trápili s vysokými teplotami a degradáciou pneumatík. Po dobrom štarte to vyzeralo nádejne, ale nakoniec sa musíme uspokojiť s ôsmym miestom,“ povedal Sainz.
„Myslím si, že všetci sme očakávali o niečo viac, zvlášť na pomalej trati, na ktorej malo naše auto vyzerať o niečo lepšie, ale je evidentné, že sme skončili ďaleko za Red Bullmi, Mercedesmi a McLarenmi, na ktorých sa musíme sústrediť,“ dodal Sainz.