Chvalabohu, odľahlo Markovi po Pérezovom postupe do Q3
Red Bull má po sobote dôvod na oslavu. Maxovi Verstappenovi sa síce nepodarilo získať pole position, ale hej, čo je to oproti Pérezovmu postupu do tretej časti kvalifikácie? Dajme však koniec uštipačným poznámkam. Aj Helmut Marko je úprimne rád, že sa Mexičanovi podarilo prelomiť kliatbu, ktorá trvala už päť veľkých cien.
Podobne dlhú šnúru vypadnutí v Q1, resp. Q2, ťahal naposledy ešte v začiatkoch Red Bullu David Coulthard, keď ani zďaleka nemal taký rýchly, tobôž taký dominantný monopost ako dnes Sergio Pérez. Na Mexičanovi je však vidieť, že nie je vo svojej koži.
“Chvalabohu, že sa dostal do Q3,” vydýchol si Helmut Marko, ktorý azda aspoň po tomto víkende nebude musieť uvažovať, či s Pérezovým vyhadzovom bude čakať do konca roka, a či sa preň rozhodne hneď teraz.
A hoci Pérez v Q3 stratil na svojho kolegu viac než štyri desatiny, v Red Bulle z toho nestrieľajú a rozdiel pripisujú Verstappenovmu talentu a Pérezovej nešikovnosti. “Preňho to bolo dosť dôležité, najmä preto, že mal rovnaké problémy ako Max. Medzi ním a Maxom je istá medzera, ale to treba pripísať faktoru s menom Max. Nemôžeme ho za to viniť.”
Faktom však je, že ani Max Verstappen v Budapešti nepodal zrovna oslňujúci výkon. Podľa Marka sa pod to podpísalo nasadenie noviniek z dielne aerodynamického oddelenia. Tím ich zatiaľ nedokázal správne vyladiť.
“Tento víkend sme nasadili nový balík vylepšení, no prvý tréning prakticky vyšiel nazmar, a okrem toho tu máme nové pneumatikové pravidlá.” Red Bull preto nemal dostatočný priestor na nastavenie Verstappenovho auta. Niečo podobné sa stalo vlani v Brazílii, keď kvalifikáciu vyhral Kevin Magnussen a z pretekového víťazstva sa tešil George Russell.
“Až do štrnástej zákruty, ktorá otvára nájazd do tej poslednej, sme mali stále dve desatiny k dobru. Max však pre problémy s balansom musel korigovať monopost a nakoniec nám chýbali tri tisícinky sekundy!” zašomral si otrávene.
Maxa Verstappena porazil Lewis Hamilton, no pozor si treba dať aj na iných súperov. “Nie je to len o Mercedese. Lando Norris na tomto okruhu prekvapil,” pripustil Helmut Marko, ktorý je Norrisovým veľkým fanúšikom, ba dokonca sa nechal počuť, že kombinéza červených býkov by mu veľmi svedčila. “Najväčším prekvapením zo všetkých je však to, že obe Alfy Romeo sú vpredu. O nude nemôže byť ani reči!”
V nedeľu nás zrejme čakajú iné preteky. Také, v ktorých bude opäť na čele tím červených býkov. “Počas dlhých jázd sa nám veľmi darilo, boli sme najrýchlejší,” pousmial sa šéf akadémie Red Bullu, no zároveň dvíhal varovný prst. “V Maďarsku sa veľmi ťažko predbieha a v nedeľu budú teploty ešte vyššie.”
Podľa Helmuta Marka nás čakajú preteky na dve, ba dokonca možno na tri zastávky v boxoch. “Máme však dva monoposty v najlepšej desiatke, možno nám to pomôže. Životne dôležité budú prvé zákruty. Keď sa navyše na trati stretnú Lewis a Max, tak to je vskutku ohnivá kombinácia.”
V neposlednom rade sa športový poradca Red Bullu pristavil pri výkone Daniela Ricciarda, ktorý hneď v prvej kvalifikácii porazil Júkiho Cunodu, aj keď len o 0,013 sekundy. “Je prekvapivo silný, ziskom trinásteho miesta to jasne ukázal. Pre celý tím je to vzpruha, ktorú sme aj plánovali. Všetko dobre dopadlo!”
Daniel Ricciardo sa do Formuly 1 vrátil, ale v padoku sa šepká, že niekoľko dôležitých osobností sa chystá na zaslúžený dôchodok. Šéf AlphaTauri Franz Tost to už otvorene priznal, no v podobných správach sa objavuje aj meno Helmuta Marka. Prednedávnom sme dokonca počuli, že už chystá oznámenie svojho odchodu do dôchodku.
Marko o tom nechce ani počuť. “Ja o tom nič neviem, môj kontrakt sa končí až o rok. Neviem, odkiaľ sa tie reči berú.”