logo F1online.skF1online.sk

Alonso: Nám a Red Bullu uškodila nová konštrukcia pneumatík

Fernando Alonso
© Twitter/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 7. 2023

Čudovali ste sa, keď sa Pirelli v Silverstone vytasilo s novou konštrukciou pneumatík? Nuž, neboli ste jediní. Pod rúškom bezpečnosti vznikli nové a odolnejšie konštrukcie, ktoré talianska spoločnosť nasadila uprostred sezóny. Otázka je, či to bolo naozaj nevyhnutné. Žiadne problémy s bezpečnosťou sme totiž v priebehu sezóny nezaznamenali. Fernando Alonso sa ozval ako prvý a po maďarskej kvalifikácii jasne povedal, že zmena uškodila jeho tímu a rovnako tak doteraz neohrozenému Red Bullu.

Pirelli odôvodnilo nasadenie nových konštrukcií pneumatík prudkým zrýchľovaním monopostov. Podľa výrobcu môžu byť autá na konci sezóny také rýchle, že stará špecifikácia nemusí zvládnuť zvyšujúci sa nápor. Pôvodne mali prísť až v roku 2024, ale Pirelli urýchlilo ich nasadenie.

V padoku panuje všeobecné presvedčenie, že tieto nové gumy zásadný obrat nepriniesli a nemali vplyv na rozloženie síl na štartovom rošte. Fernando Alonso si však myslí opak a upadajúcu formu Aston Martinu pripísal práve na vrub nových pneumatík.

„Na McLaren (Oscara Piastriho, pozn. red.) sme stratili len jednu desatinu, takže výsledok nie je taký hrozný, ako to na prvý pohľad vyzerá,“ povedal po skončení maďarskej kvalifikácie Fernando Alonso, ktorý v nedeľu odštartuje z ôsmeho miesta. „Musíme sa však zlepšiť. Niet pochýb, že sme v posledných niekoľkých pretekoch urobili krok vzad a ostatní urobili krok vpred.“

„Je tiež náhoda, že s novými pneumatikami Pirelli malo niekoľko tímov väčšie problémy, kým niektoré ďalšie sú teraz so svojimi autami spokojné? Nie sme to len my, myslím si, že Red Bull táto zmena jednoznačne zasiahla. Boli na prvom a druhom mieste v každej kvalifikácii a v každých pretekoch, ale teraz nie sú ani na pole position,“ premýšľa nahlas Alonso.

„Checo Pérez sa len s problémami dostáva do Q3. Tuším, že v Silverstone bol Max len tri sekundy pred Landom v pretekoch. Podľa mňa to teda od podujatia v Británii vyzerá trochu abnormálne,“ dodal.

Čím však dvojnásobný majster sveta podopiera svoje tvrdenie? Usudzuje tak len na základe pohľadu na výsledky alebo v aute cíti po nasadení novej konštrukcie zmenu? „Oboje. Myslím si, že v aute môžete cítiť trochu rozdiel, ale niekedy je ťažké to hodnotiť neutrálne.“

„Samozrejme, v porovnaní s našimi súpermi sme auto nezlepšili nejak výrazne. Každý štvrtok vidíme tímy nasadzovať nové diely. Dnes sa to povinne zverejňuje, takže môžete sledovať, kto prináša stále viac a viac nových súčiastok,“ hovorí Alonso.

„Videli ste, ako Red Bull zbieral double v každom tréningu, kvalifikácii a pretekoch, ale tu v Maďarsku neskončili na prvom mieste v žiadnom z tréningov. V Silverstone prišiel Max do cieľa s náskokom iba troch sekúnd na Landa, takže podľa mňa stratil Red Bull výkonnosť, to je skrátka fakt,“ prehlásil Fernando.

Uvidíme, či sa k tejto téme ešte vrátia aj niektorí ďalší. Faktom je, že Aston Martin sa postupne prepadáva. Či už sú dôvodom pneumatiky alebo pokrivkávajúci vývoj, to my nevieme. Alonso však vyjadril spokojnosť s priebehom maďarskej kvalifikácie, aj keď skončil len na ôsmom mieste.

„S autom som bol spokojný. Pred kvalifikáciou sme urobili niekoľko zmien a zdalo sa to ako krok vpred. Naša strata na pole position bola v priemere nejaké štyri alebo päť desatín. Dnes sme stratili štyri desatiny, takže to pre nás bola normálna kvalifikácia,“ povedal Alonso.

„Pred nami je však sedem áut, takže kým pre nás to bola normálna sobota, pre niektorých našich súperov bola mimoriadna. Z pohľadu výsledku to teda nebola skvelá kvalifikácia,“ dodal Fernando.

Súvisiace články

Diskusia