Ferrari v treťom sektore odchádzali pneumatiky, Leclerc bol so svojím kolom veľmi spokojný
Maďarsko je pomalý okruh a Ferrari bude sedieť lepšie než Silverstone, zaznelo pred víkendom. Sobotný výsledok však priniesol obrovské sklamanie v tábore Scuderie. Carlos Sainz nedokázal postúpiť do Q3 a aj keď sa Charles Leclerc snažil, slabiny a nedostatky monopostu SF-23 preklenúť nedokázal. Na štarte nedeľných pretekov sa piloti Scuderie postavia na nevýrazné šieste a jedenáste miesto.
Charles Leclerc bol v sobotnej kvalifikácii rýchlejším z dvojice pilotov Ferrari. Čakali sme, či sa mu v Q3 podarí vytiahnuť nejaké zázračné kolo. Oba pokusy vyzerali nádejne, ale jeho Ferrari v poslednom sektore zakaždým odpadlo.
Je to zvláštne, pretože Hungaroring mal Ferrari sedieť práve pre svoje pomalé zákruty. Tretí sektor je oveľa pomalší než prvé dva, ale beztak v ňom Leclerc stratil zakaždým dobré tri desatiny. V prvom aj druhom sektore sa držal do jednej desatiny za Maxom Verstappenom, ale potom prišiel prepad. Je jasné, že monopostu v závere okruhu odchádzali pneumatiky, čo je naďalej slabina Ferrari, a odsúdili pilota do roly štatistu.
„Nie je to dobrý pocit, pretože so svojím kolom som bol spokojný, ale vo výsledku je z toho len šieste miesto,“ povedal po skončení kvalifikácie Charles Leclerc.
„Áno, prvá trojka je vyrovnaná, ale potom od štvrtého miesta vidíte na takúto trať dosť veľký prepad. Čaká nás práca, pretože McLaren opäť ukázal, aký obrovský krok vpred sa im podaril. Toto je úplne odlišný okruh ako Silverstone, ale oni sú stále rýchli, takže aj my potrebujeme urobiť krok vpred.“
„McLaren, Mercedes a Red Bull sú konštantne rýchlejší než my, minimálne tomu tak bolo v posledných troch pretekoch. Potrebujeme zapracovať, inak budeme víkend čo víkend strácať ďalšie a ďalšie body. Musíme poriadne zatlačiť,“ dodal Charles.
Krátko po kvalifikácii hlásil Leclerc svojmu inžinierovi do vysielačky, že mu v treťom sektore odchádzali zadné pneumatiky, čo pre médiá potvrdil aj jeho šéf Frédéric Vasseur. Ferrari tak má naďalej nad čím premýšľať.
„Neboli sme dnes dostatočne rýchli v Q1, v Q2 a ani v Q3. Úprimne, v Q3 sa mi podarilo veľmi dobré kolo,“ povedal Leclerc po kvalifikácii pre F1 TV.
„Na tejto trati sa veľmi ťažko predbieha. Manažovanie pneumatík bude najdôležitejšie a keď odvedieme dobrú prácu, môžeme sa vrátiť dopredu. Taký bude náš cieľ. Dúfam, že sa mi podarí dobre odštartovať, predbehnem Alfu Romeo a budem sa môcť sústrediť na súperov pred sebou,“ povedal Charles.
Jeho tímový kolega Carlos Sainz mal v sobotu veľkú smolu, keď vypadol už v Q2 so stratou dvoch tisícin sekundy na desiateho Fernanda Alonsa a troch tisícin sekundy na deviateho Kuan-jü Čoua. Mal byť schopný nájsť ten čas na trati, ale aj on sa zaradil do dlhého zoznamu pilotov, ktorí v Maďarsku doplatili na pozmenený kvalifikačný formát.
„Na stredne tvrdých pneumatikách som sa cítil zvláštne celý víkend. Zakaždým sme sa na tejto zmesi z nejakého dôvodu trápili v prvom sektore a nedokázali sme ju prinútiť fungovať. Bolo to ešte náročnejšie než na tvrdých pneumatikách, takže sme vedeli, že Q2 bude najnáročnejšia časť kvalifikácie,“ povedal po sobote Sainz.
„Z Q1 sa nám podarilo poľahky postúpiť, ale keď som v Q2 nasadil stredne tvrdé pneumatiky, auto sa kĺzalo a nedokázal som poskladať slušné kolo. Chýbalo mi nemálo priľnavosti. Je to škoda. Na postup mi chýbali dve tisíciny, ale aj to môže byť v F1 veľa.“
„Tento formát môže kvalifikáciu okoreniť a práve na to som doplatil. Ak však chcete poradím zamiešať – podľa mňa to nie je nevyhnutné –, tak to môžete urobiť aj takto,“ dodal Sainz.
Na Hungaroringu sa ťažko predbieha, takže je jasné, že Carlosa nečaká v nedeľu žiadna prechádzka. Tento okruh mal Ferrari sedieť lepšie, ale zatiaľ sa to nepotvrdilo. „Nedá sa povedať, že by mäkké pneumatiky boli nejaká výhra a dokonalo sme na nich hviezdili. Určite sme však boli konkurencieschopnejší na tvrdých a mäkkých pneumatikách,“ hovorí Sainz.
„Nie sme na tom tak, ako by sme chceli. Očakávali sme, že na tejto trati budeme konkurencieschopnejší, ale nakoniec je z toho šieste a jedenáste miesto, čo nie je želaný výsledok. Máme na čom pracovať, najmä pri stále vyrovnanejšom štartovom poli,“ dodal Carlos.