Leclerc sa v aute cítil dobre, páčil sa mu aj tajomný piatok
Niektorí piloti sa stavajú na protest voči “alternatívnej alokácii pneumatík”, ktorú tento víkend testuje F1, iní ju podporujú. Charles Leclerc priznal, že sa mu aj celkom páčil piatok plný tajomstiev, ktorý z toho vzišiel.
Zníženie pneumatikovej alokácie spôsobilo, že jednotlivým jazdcom zostali na piatok len dve suché sady pneumatík. Viacerí ich preto “recyklovali” a na tých istých gumách jazdili v prvom i v druhom tréningu. Vo Ferrari to však spravili trochu inak a v druhom tréningu si dopriali jazdy na mediumkách i softoch. Aj vďaka tomu nakoniec Charles Leclerc obsadil konečnú prvú pozíciu.
O rozložení síl nám to však hovorí len pramálo. Leclercova priama konkurencia buď zajazdila svoje top časy v inej fáze tréningu, alebo na inak starých gumách, alebo dokonca na inej zmesi. Pred sobotu tak Hungaroring zahalila tajomná hmla, ktorá sa Monačanovi aj celkom páči.
“Vyčítať niečo z tréningu je náročné. Keďže toto je prvý víkend s týmto formátom, očakávali sme, že každý bude skúšať niečo iné,” rozhovoril sa Charles Leclerc. “Je to fajn, pretože pred kvalifikáciou nebudeme vedieť, ako na tom naozaj sme. To je vzrušujúce. Máme však dobré pocity, čo je pozitívne.”
Priami súperi Ferrari zaostali ďaleko za očakávaniami, minimálne papierovo. Charlesovi Leclercovi sa časom dokázal vyrovnať len Lando Norris, ktorý zaostal o 0,015 sekundy. Obom im je však jasné, že ich pozície sú pred kvalifikáciou irelevantné.
Charles Leclerc sa preto nechce pozerať na konkurenciu. Na margo súperov poznamenal len toľko, že najrýchlejší by mal byť opäť Red Bull. “Oni v druhom tréningu nasadili len jednu sadu, takže očakávam, že opäť budú najsilnejším tímom.”
“My sa koncentrujeme len sami na seba. Vieme, kde potrebujeme zlepšiť naše auto; v niektorých zákrutách som sa necítil celkom sebaisto. Je veľmi jasné, na čom potrebujeme popracovať,” uzavrel svoj piatok.
Piatkové jazdy Carlosa Sainza neboli až také hladké, keď v prvom tréningu na mokrej trati dostal aquaplaning, trafil bariéru a následne zostal zaseknutý so zadnými kolesami trčiacimi vo vzduchu. Maršali mu našťastie pomohli a Španiel bez väčšej ujmy dorazil do boxov. Odniesla si to prakticky len koncová lišta predného krídla.
V druhom tréningu obsadil desiate miesto, keď na kolegu stratil polovicu sekundy. “S novou alokáciou pneumatík to bol veľmi zvláštny deň. Kvôli prvému tréningu sme nemohli odjazdiť toľko kôl ako obyčajne,” zhodnotil Carlos Sainz. “V druhom tréningu sme zas šetrili pneumatiky na sobotu. Nie som toho veľký fanúšik, pretože nemôžeme jazdiť ako počas bežných piatkov. Tretí tréning by mal byť o niečo rušnejší, mali by sme sa pripraviť na kvalifikáciu a preteky.”
Čo očakáva od spomínanej kvalifikácie? “Rozostupy budú opäť malé. Na posledných veľkých cenách sme videli, že tímy sú si vývojovo a výkonnostne bližšie. Všetkých čaká náročný víkend, na takejto náročnej trati treba poskladať kolá. V pretekoch budú mať všetci podobné tempo,” predikuje 28-ročný Španiel.
Ferrari má na Hungaroringu nové predné krídlo, ktoré by mu malo pomôcť na pomalých okruhoch, akým je aj ten maďarský. “Toto krídlo však nemá mať dopad na náš výkon,” upresnil vysvetľujúc, že sa ním Ferrari nesnaží primárne naháňať desatinky sekundy, ale ladiť správanie a balans auta.
“Naším cieľom sú prvé dva rady, no je tu aj McLaren, Aston, Mercedes a samozrejme prvý rad obsadí Red Bull, takže to bude náročné. Mali by sme to dokázať, ak všetko poskladáme do seba. Po piatku nás však čaká veľa práce,” dodal.