logo F1online.skF1online.sk

F1 podľa Verstappena: Ľahšia, s menšími pneumatikami, bez hybridu a s motorom V8

Max Verstappen
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 7. 2023

Od nástupu nových pohonných jednotiek nás delia takmer tri roky, ale už teraz niektorí bijú na poplach. Red Bull v ostatnom týždni vystúpil a vyjadril svoje veľké obavy, že po roku 2026 môže autám na dlhých rovinkách dochádzať „šťava“. Zakladajú sa tieto obavy na pravde alebo, ako uviedol Mercedes, má Red Bull iba obavy zo schopností svojich nových motorov a nového technologického partnera?

Svoj tím podporil aj jeho pilot Max Verstappen, ktorý otvorene priznal, že sa neteší na rok 2026. Holanďan prorokuje veľkú vývojovú vojnu v oblasti spaľovacích motorov, ktoré budú podľa jeho slov kľúčové, aby autá na konci dlhých roviniek nestrácali rýchlosť a nemuseli podraďovať.

Je prirodzené, že v tejto diskusii sa pokračovalo aj v Silverstone. Dvojnásobný šampión dostal na tlačovej konferencii príležitosť, aby predstavil Formulu 1 na svoj vlastný obraz a nejeden tradičný fanúšik F1 musí pri jeho slovách slintať blahom.

„Súčasné autá sú, samozrejme, veľmi rýchle, ale mne sa stále páčia monoposty z rokov 2020 a 2021, ktoré boli agilnejšie a zábavnejšie, aj keď stále veľmi ťažké,“ povedal Verstappen.

„Rozhodne by som sa zbavil hybridu. Keď nasadnem do monopostu s motorom V8, zakaždým som prekvapený, ako hladko beží motor. Maximálna rýchlosť je síce v porovnaní so súčasnosťou nízka, ale dávkovanie výkonu a preradzovanie je omnoho prirodzenejšie než v súčasnom aute,“ dodal.

Max prišiel do Formuly 1 v roku 2015, takže atmosférické motory vyskúšal „len“ na propagačných akciách, ale ako sám hovorí, zakaždým je z nich unesený. To však nie je jediné, čo by rád preniesol z minulosti aj do súčasnej F1.

„Samozrejme, zvýšili sa bezpečnostné štandardy a autá sú stále ťažšie, takže toto je prirodzený dôvod, prečo sa nemôžeme vrátiť späť k monopostom s hmotnosťou 500 alebo 550 kilogramov. Podľa mňa sú však súčasné autá príliš ťažké a musíme sa na to pozrieť,“ povedal Verstappen.

„Sú tu tiež obrovské pneumatiky, pre ktoré nevidíte na vrchol zákruty. Bol by som teda radšej, keby sme mali menšie gumy.“

„Autá by podľa mňa mali mať väčší odpor vzduchu na rovinkách, aby sme sa nemuseli toľko spoliehať na DRS. Zdá sa, že po roku 2026 budú mať monoposty ešte oveľa menší odpor, takže predbiehanie bude ešte náročnejšie,“ dodal Verstappen.

Súvisiace články

Diskusia