logo F1online.sk

McLaren je rýchlejší, no stále problémový. Takmer som to rozbil, hovorí Norris

Lando Norris
© LAT Images/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala3. 7. 2023

Lando Norris v Rakúsku konečne zažil preteky, o ktorých sa mu v úvode sezóne azda len snívalo. Namiesto toho, aby bojoval o body na hranici prvej desiatky, sa dokonca zapojil do bitky o pódium s Ferrari, Mercedesmi a Aston Martinmi. Povstanie McLarenu ho veľmi teší, no jedným dychom pripomína, že papájový tím má pred sebou ešte veľa práce, najmä po stránke ovládateľnosti monopostu.

Keďže Veľká cena Rakúska bola na vypadnutia veľmi chudobná, Lando Norris môže byť veľmi spokojný s tým, že si v cieli udržal piatu priečku zo štartu. Aby to však dokázal, musel poraziť aspoň jedného jazdca z konkurenčných tímov; Sergio Pérez sa totiž hnal dopredu a obsadil tretie miesto.

Norris medzitým intenzívne bojoval so Sainzom aj Hamiltonom, a nakoniec zvíťazil nad oboma. Cieľovú čiaru síce preťal za Carlosom Sainzom, no penalizácia pre španielskeho pretekára mu pomohla k zemiakovej medaile a cenným bodom.

“Pred pretekmi som bol trochu nervózny, že nás naše pretekové tempo dosť sklame, no v skutočnosti to bolo lepšie, než sme čakali,” priznal Lando Norris. “Príjemné prekvapenie, ale ani to nebolo žiadne terno.”

V McLarene si vydýchli, že preteky mali len 71 kôl. “Fernando bol ku koncu oveľa rýchlejší. Ja som to v každej zákrute takmer rozbil. Získať však piate miesto znamená, že sme spravili pekný krok vpred. Som veľmi šťastný.”

Takmer to rozbil… Znamená to, že Norris na to tak tlačil alebo mal problémy s ovládateľnosťou monopostu? Pravda bude niekde uprostred. Vylepšený McLaren MCL60 je síce rýchlejší, ale podobne nepredvídateľný ako jeho predchodca.

“Idete až na limit monopostu, na ďalší level,” objasňoval, prečo v každej zákrute takmer havaroval. “Auto je každej zákrute rýchle, ale nemôžete s ním jazdiť vždy rovnako. Toto je ďalší problém, ktorý musíme vyriešiť.”

“Už rok sa sťažujeme na niektoré veci a stále je to s nimi rovnaké, len ideme rýchlejšie. Cítim však väčšiu dôveru v to, že tieto problémy dokážeme odstrániť. Mám pocit, akoby nás teraz dosť zrážali k zemi,” zamyslel sa 23-ročný Angličan. “Nejde len o prítlak, je to aj o ovládaní auta a ako v ňom jazdiť. Nestačí naň pridať kopu prítlaku a vletieť do toho. Keď sa nám to podarí, som presvedčený, že dokážeme zabojovať s rýchlymi autami pred nami.”

Bitka o pozície v prvej päťke býva záživnejšia ako o miestenku v TOP10. Norrisa potešilo, že si konečne zmeral sily s parťákom Sainzom či s Lewisom Hamiltonom. “Biť sa s rýchlejšími autami a väčšími tímami je veľký rozdiel. Ale nejde len o to, ale aj o bitku o piate miesto. Mne sa to zdá byť vzrušujúcejšie. Pravdepodobne to platí aj pre všetkých fanúšikov McLarenu a každého, kto pracuje v našom tíme. Vidíte totiž svoju odmenu, čo je rozdiel. Som veľmi šťastný, ako všetci zabrali, aký sme spravili pokrok, ale je jasné, že toho môžeme spraviť ešte viac.”

McLaren nekončí. Na domácich pretekoch v Silverstone plánuje nasadiť ďalší balíček noviniek, ktorý azda pomôže vylepšiť charakteristiky monopostu. Na Veľkú cenu Veľkej Británie sa navyše môže tešiť aj Oscar Piastri, ktorý v Rakúsku jazdil so starým monopostom.

V ňom výrazne strácal a do cieľa dorazil na sedemnástej priečke so stratou jedného kola. Po piatich hodinách od skončenia pretekov ešte Piastriho pozíciu kozmeticky upravili penalizácie. Konečný výsledok znie šestnásta priečka.

Vyzerá to tak, že to boli preňho náročné preteky. “Zosumarizovali ste to veľmi dobre. Boli ťažké,” prikývol Oscar Piastri, ktorý v prvej časti pretekov podobral Kevina Magnussena vlastným predným krídlom. Dán bol v tom nevinne, keďže brzdil v reakcii na autá pred sebou. “Uprostred toho som si poškodil predné krídlo. Myslím, že s Magnussenom a pár ďalšími, ktorí mali vpredu vlastné problémy. Ja som už nemal kam ísť.”

“Už sa neviem dočkať nasledujúcich pretekov, ktoré sú pre náš tím domáce. Dostanem nové komponenty, na ktoré sa veľmi teším. Uvidíme, ako nám to pôjde na budúci víkend,” doplnil.