Ferrari pôvodne chcelo povolať Leclerca do boxov, ale ten protestoval
Rozhodnutie Ferrari nevyužiť skorý výjazd safety caru na Veľkej cene Kanady vyvolalo spomienky na nejedno strategické zakopnutie tohto tímu z minulosti. Na boxovom múre Scuderie zariskovali, ale tentokrát to vypočítali úplne presne. V rozhodnutí ich podporili aj obaja piloti. Charles Leclerc a Carlos Sainz si želali zostať na trati a pokúsiť sa o ohromný overcut na celý stred poľa, ktorý práve prezul na čerstvé tvrdé pneumatiky.
Časová strata pri výjazde bezpečnostného vozidla alebo aktivácii virtuálneho safety caru je v Kanade veľmi malá. Vo Ferrari sa napriek tomu rozhodli túto príležitosť nevyužiť a uprednostnili jazdu v čistom vzduchu, hoc aj na opotrebovanejších pneumatikách.
To je znak ohromnej sebadôvery Scuderie, ktorá mala v piatkovom tréningu veľmi dobré pretekové tempo, ale nikdy neviete, či sa vám ho podarí potvrdiť aj v pretekoch.
Pátranie po uvažovaní stratégov Ferrari ponúka trošku odlišný obraz a je celkom zrejmé, že na boxovom múre trochu váhali. Stratégovia mali len pár sekúnd na rozhodnutie, keďže v čase vyslania safety caru na trať sa piloti nachádzali v desiatej zákrute.
Ferrari najprv vydalo Charlesovi Leclercovi pokyn: „Box this lap.“ Nie je nám úplne zrejmé, čo Monačan odpovedal, keďže kvalita jeho slov bola na zázname F1 TV veľmi slabá. Zdá sa však, že Leclerc proti tomuto pokynu protestoval, až mu inžinier nakoniec skočil do reči pokynom: „Opposite to Norris!“, teda že má urobiť pravý opak toho, čo pilot McLarenu pred ním.
„V takýchto prípadoch vždy trochu váhate, ale bolo nám celkom jasné – a obaja piloti to aj potvrdili –, že v čistom vzduchu budú mať oveľa lepšie tempo než v premávke,“ povedal po pretekoch šéf Ferrari Frédéric Vasseur.
„Mali sme potenciál. Jazdci nám povedali: ‚Len nás dostaňte do čistého vzduchu.‘ Najlepší spôsob, ako to splniť, bolo zostať na trati a neprezúvať,“ dodal Fred.
Férovo sa teda dá povedať, že boxový múr dospel ku konečnému rozhodnutiu spoločnými silami s oboma pilotmi.
Čo v tom čase robil Carlos Sainz? Jeho inžinier Riccardo Adami mu povedal: „Ak sú pneumatiky dobré, zostaň na trati.“ Španielsky pretekár uvažoval dopredu a naznačil, že by mohli urobiť opak toho, čo Charles Leclerc, ale na takúto alternatívu Ferrari už zrejme nemalo čas, keďže sa pole blížilo k nájazdu do boxovej uličky. Je však zrejmé, že ani Sainz sa do boxov príliš nehrnul. Nakoniec aj on dostal pokyn: „Opposite to Norris.“
Vasseur nakoniec vysvetlil aj rozhodnutie tímu zasiahnuť do črtajúceho sa súboja Charlesa Leclerca s Carlosom Sainzom. Španielsky pretekár v prvom stinte nepriamo požiadal tím o prehodenie pozícií, ale Ferrari to odmietlo.
„Nebolo to tak, že by sme chceli chrániť jedného pilota. Strácať čas vzájomnými súbojmi by však bolo hlúpe. Môžu spolu voľne pretekať, ale v tomto prípade by tým utrpeli obaja,“ povedal Fred.