logo F1online.skF1online.sk

Bude Montreal sedieť McLarenu? Nášmu autu nesedí žiadna trať, odpovedal Norris

Lando Norris
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 6. 2023

Pri štarte z tretieho miesta je logické očakávať, že sa udržíte aspoň v bodovanej desiatke; ale nie keď ste McLaren. Lando Norris odštartoval do Veľkej ceny Španielska z druhého radu, v druhej zákrute kolidoval s Lewisom Hamiltonom a prepadol sa na posledné miesto. Po pretekoch len pokrčil plecami a povedal, že pri súčasnej forme MCL60 by sa v najlepšej desiatke beztak neudržal. Pri sledovaní Landovej komunikácie sa nedokážete ubrániť pocitu frustrácie a tá je cítiť aj v Montreale.

Na jednej strane tu máte priamočiare odpovede na otázky ohľadne budúcnosti v McLarene, na ktoré Norris odpovedá učebnicovo a s veľkou sebadôverou hlása, že tímu verí ešte viac než doposiaľ. Na druhej strane vidíte v jeho komunikácii určité prvky, pri ktorých sa neviete ubrániť dojmu, že britského mladíka predsa len premáha frustrácia.

Pri pohľade na výkonnosť McLarenu v Barcelone sa zdalo až takmer ako zázrak, že sa Norris a jeho tímový kolega Oscar Piastri v tomto roku zložili na sedemnásť bodov, ktoré tímu zaručujú priebežné šieste miesto v Pohári konštruktérov. Vyhliadka na zisk ďalších v Montreale nevyzerá pravdepodobne.

Keď dostal Lando v Kanade od novinárov otázku, či by mohol okruh Gillesa Villeneuva lepšie sadnúť jeho McLarenu, odpovedal suchopárne: „Nášmu autu nesedí žiadna trať.“

„Trápime sa v zákrutách, zvlášť tiahle zákruty sú určite oveľa horšie. Najlepšie sú pre nás asi vysokorýchlostné zákruty, v ktorých sme v skutočnosti veľmi konkurencieschopní. Povedal by som, že nie sme ďaleko od toho, aby sme vo vysokorýchlostných zákrutách boli vôbec najlepší zo všetkých, ale tie pomalé sú hotovou katastrofou,“ povedal Norris.

Na druhej strane, vysokorýchlostných zákrut predsa nebolo v Barcelone málo, ale ani tých tiahlych. Podľa Landa to však pre tím nie je nič nové a je najvyšší čas to vyriešiť.

„Je v tom viacero rozličných vecí, nie je v tom len samotný fakt, že sa jedná o tiahlu zákrutu. Je to celkové správanie auta po uvoľnení brzdy a pri prejazde zákrutou, čo nám chýba. Nie je v tom len samotný fakt, že nám chýba dvadsať bodov prítlaku na prednej náprave a dvadsať bodov prítlaku na zadku, ale je to celkové správanie auta, ktoré musíme napraviť. Určité pocity z auta zostali nezmenené už päť rokov,“ povedal Lando

„Musíme sa pokúsiť porozumieť všetkým týmto veciam a skutočne niečo zmeniť, zvlášť keď chceme byť konkurencieschopní a stať sa lepším tímom,“ dodal Norris.

Súvisiace články

Diskusia