logo F1online.skF1online.sk

Wolff varuje pred Kanadou: Okruh nám nebude sedieť

Lewis Hamilton
© Jiří Křenek/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 6. 2023

Jedna lastovička leto nerobí alebo ďalší príklad schizofrénie v komunikácii Mercedesu v posledných osemnástich mesiacoch? Uvidíme. V každom prípade to vyzerá, že Toto Wolff sa po novom snaží fanúšikov zakaždým pripraviť na najhoršie.

Po veľmi nádejnom víkende v Španielsku si Rakúšan asi povedal, že je potrebné schladiť očakávania. V Kanade podľa slov šéfa Mercedesu uvidíme celkom iný monopost W14 než v Barcelone. Samozrejme, auto bude takmer identické, ale špecifické usporiadanie trate v Montreale vraj nebude hrať do karát silným stránkam „čierneho šípu“.

Výsledok v Barcelone nastavil očakávania vysoko, a to napriek vyše 20-sekundovej strate na Red Bull Maxa Verstappena. Aj preto sa zrejme rozhodol Wolff pred ďalším súťažným víkendom krotiť nadšenie.

„Španielsky výsledok bol celkom zaslúženou odmenou za úsilie všetkých ľudí v Brackley a Brixworthe, ktorí pracovali veľmi tvrdo, aby umožnili skoré nasadenie nášho vylepšeného balíka,“ povedal Wolff pred Veľkou cenou Kanady. „Sme spokojní s jeho fungovaním a predstavuje pre nás nový základ do ďalšej práce.“

„Zároveň však musíme krotiť naše očakávania. Bol to okruh, ktorý nášmu autu sedel a mali by sme očakávať, že naši priami konkurenti budú v ďalších pretekoch silnejší. Strata na Red Bull je stále veľká a jej zníženie od nás bude vyžadovať množstvo tvrdej práce. Napriek tomu sme pripravení na túto výzvu.“

„Teraz sa presúvame do Montrealu, ktorý by so svojimi dlhými rovinkami a pomalými zákrutami nemal nášmu autu sedieť tak dobre ako Barcelona. Avšak bez ohľadu na celkové tempo nášho monopostu sa budeme snažiť maximalizovať náš výsledok. Charakteristika okruhu nám však zároveň pomôže lepšie porozumieť nášmu W14 a prispieť vývoju,“ dodal Wolff.

Jeho tím mal príležitosť zbierať dáta aj na nedávnom teste Pirelli v Barcelone. Cenné kolá s pneumatikami pripravovanými na sezónu 2024 mali možnosť absolvovať George Russell a premiérovo v kokpite Mercedesu aj Mick Schumacher, ktorý si od svojho šéfa vyslúžil veľkú pochvalu za odvedenú prácu.

„Po Veľkej cene Španielska dostal Mick prvú príležitosť zajazdiť si s monopostom W14. Dobre sa s ním zladil a užil si túto novú skúsenosť. Stal sa cenným členom tímu a jeho práca na simulátore sa ukázala ako užitočná v honbe za lepšími časmi na kolo, čo sme videli v Barcelone na vlastné oči,“ povedal Wolff.

Súvisiace články

Diskusia