logo F1online.sk

Hamiltonove očakávania od kvalifikačných vláčikov: Bude to nočná mora

Lewis Hamilton pred Valtterim Bottasom
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala4. 9. 2020

Monze ako najrýchlejšiemu okruhu v kalendári sa zvykne hovoriť aj Chrám rýchlosti. To však rozhodne neplatí o prípravných kolách pred tými kvalifikačnými. Už v tréningoch sme počas simulácií mohli vidieť dlhočizný vláčik vlečúcich sa áut. Každý z jazdcov sa pokúšal vybojovať si miesto v zákryte za niekým iným. Lewis Hamilton z toho nemá dobrý pocit.

Niečo podobné sme videli už pred týždňom v Belgicku. Prakticky všetky tímy vyrazili z garáží naraz a celé kolo obišli v jednom pelotóne. Nik nechcel byť na prvom mieste. Cieľom bolo nechať si odstup od jazdca vpredu — nie príliš veľký, ale ani nie príliš malý.

V Monze sa očakáva ešte horšia situácia. Aby sa nezopakoval scenár z minulého roka, keď jazdci v Q3 kvôli špekulovaniu s pozíciami ani nestihli začať svoje ostré kolá, FIA zaviedla pravidlo maximálneho času na kolo — ten sa bude po výjazde merať od momentu, keď pilot pretne čiaru SC za boxovou uličkou až po líniu, kde sa boxová ulička začína.

“V minulosti to tu bolo ťažké. Vlani sme sa ani nedostali k tomu, aby sme začali to posledné kolo. Myslím si, že to bude zaujímavé,” zamyslel sa nad kvalifikáciou Lewis Hamilton. “Počul som, že určia maximálny čas, ktorý budeme musieť podliezť v rámci výjazdového kola. Možno to pomôže. Ale stále si myslím, že to v tej poslednej zákrute bude nočná mora — každý si bude chcieť nechať odstup.”

Pred sobotou má v každom prípade najlepšie karty Lewis Hamilton. V druhom tréningu sa naňho nik nechytal. Lando Norris a Pierre Gasly boli jedinými pilotmi, ktorí nestratili viac ako jednu sekundu na kolo; s výnimkou Valtteriho Bottasa, samozrejme. Bottasovi chýbali len necelé tri desatiny.

“Na časy som sa až tak nepozeral, len som pracoval na nastaveniach. Presne teda neviem, ako blízko som k nemu a on ku mne,” konštatoval Hamilton na margo jeho tímového kolegu. “Snažil som sa nájsť správny balans v rámci jedného kola, keďže sa tu naozaj ťažko predbieha. Nuž a potom zistiť, ako nájsť správny balans na preteky.”

“Cítim, že som medzi prvým a druhým tréningom spravil pokrok, v tom prvom som nemal dobré pocity,” dopĺňa. “Ale keďže tu máme málo prítlaku, veľa sa šmýkame. Myslím si, že v druhom tréningu sme sa posunuli správnym smerom. Medzi niekoľkými ľuďmi to bude tesné.”

A čo hovorí na piatkové tréningy Valtteri Bottas? Vraj sa ešte má kde zlepšiť, keďže doteraz mal problémy so stabilitou zadnej časti jeho Mercedesu W11.

“Povedal by som, že najväčší problém bola pre mňa nedostatočná stabilita zadnej časti v niektorých zákrutách. Ale okrem toho to bolo vcelku fajn. No určite, že vždy sa dá toho nájsť i viac. Myslím si, že moje kolo v druhom tréningu nebolo také super, takže aj z mojej strany ešte príde zlepšenie. Určite to platí pre každý tím,” zhodnotil Bottas.

Súvisiace články