logo F1online.sk

Russell vysvetľuje opustenie trate v prvej zákrute: Nič som tam nezískal

George Russell
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala4. 6. 2023

George Russell sa v Španielsku dostal až na pódium, čo mnohým fanúšikom leží v žalúdku. Hneď po štarte pretekov si totiž pomohol aj výjazdom mimo trať, čo mu v konečnom dôsledku uľahčilo cestu na pódium, na ktoré nepustil Carlosa Sainza ani Sergia Péreza. Po pretekoch sa však bránil, že nespravil nič nekalé.

Po nevydarenej kvalifikácii Russell vyštartoval až z dvanástej priečky. Prvé kolo mu však vyšlo, keďže v ňom získal päť pozícií a razom bol ďaleko pred Sergiom Pérezom. Viacerí súperi mu následne uvoľnili trať, keď zamierili do boxov, a tak už pred 20. kolom jazdil na tretej priečke.

Bez ujmy prečkal i čakanie na verdikt od komisárov, ktorí skúmali skrátenie si druhej zákruty. Zisťovali, či získal trvalú výhodu, no nakoniec Russella oslobodili. Podľa Brita konali správne.

“Trochu ma tam vytlačili,” pustil sa do rozoberania incidentu zo štartu George Russell, ktorý hneď dostal otázku, či ho skutočne vytlačili, alebo sa sám proaktívne rozhodol opustiť trať. “Rozhodol som sa sám, pretože som vedel, že na vnútornej strane sú dva monoposty. Uvedomoval som si, že ak sa pokúsim udržať sa tam, tak sa zrazíme s Hülkenbergom. Vedel som tiež, že som bol vedľa neho, nuž som sa zaradil zaňho. Nezískal som žiadnu výhodu.”

Na Russellov prejazd sa pozrel aj Anthony Davidson vo svojej analýze. Vyzerá to tak, že vo chvíli, keď George Russell opustil trať, bol za Nicom Hülkenbergom, ale tesne pred Oscarom Piastrim. Keďže bol pred Piastrim, neporušil literu pravidiel tým, že sa zaradil späť pred neho.

Práve toto prvé kolo dostalo Georgea Russella na pódiovú trajektóriu. Podobne ako jeho kolega, aj on sa väčšinu pretekov vozil na čistom vzduchu. “Mal som sebavedomie, aby som sa posunul dopredu. S vylepšeniami na aute sme mali veľmi dobré pretekové tempo. V sobotu večer som bol sklamaný z kvalifikačného výsledku, ale máme dôkaz, že skrátka treba veriť. V nedeľu sme mali nový deň s novými príležitosťami. Auto bolo rýchle, predviedli sme dobré manévre. Preteky som si užil.”

Zdá sa, akoby Mercedes W14 s bočnicami à la Red Bull nabral druhý dych. Je preto namieste otázka, či ich Mercedes nemohol pripraviť o niečo skôr? George Russell sa zastal svojho tímu a rázne vysvetlil, že nový balík ani zďaleka nie je len o bočniciach.

“Toto nie je o bočniciach, bočnice nespôsobujú rozdiely. Možno je to jeden faktor, ale to kúzlo nie je v bočniciach,” naliehal George Russell. “Tieto bočnice sme nasadili preto, aby sme ich mohli svojím spôsobom vylúčiť [spod podozrenia], ale skutočná mágia sa deje pod autom v podlahe. Platí to pre každý jeden tím.”

Max Verstappen v sobotu vtipkoval, že súčasťou najbližšieho balíčka vylepšení Red Bullu bude aj koncept “bez bočníc”, a súperi ho potom môžu skopírovať. V Mercedese majú podobný pocit. “Som si istý, že Red Bull by bol najrýchlejší, aj keby nasadil úzke bočnice. Je to skrátka komplikovanejšie. Tak či onak, som veľmi spokojný s našou prácou a s potvrdením toho, že sme spravili kroky správnym smerom.”

A napokon na úsmevnejšiu tému: George Russell v nedeľu zažil dážď, hoci trať bola suchá ako britský humor. Jediné šťastie bolo, že nezamieril po intermediálky, pretože v nedeľu pršalo len v jeho prilbe.

“Bol tam trochu zmätok,” rozosmial sa Russell a vysvetlil, v čom bol problém. “Na začiatku pretekov som vedel, že nemám všetky vlasy pod kuklou. Časť vlasov mi spod nej vytŕčala. Najskôr to bolo otravné, no potom, keď som začal brzdiť, som si všímal kvapky na mojom priezore. Ale dosť skoro som si uvedomil, že mi pot steká z hlavy po vlasoch a keď som zabrzdil, kvapky potu vyšplechli na priezor. V jednej chvíli ma to trochu rozrušilo!”

“Veľmi ma to otravovalo, pretože som sa potil počas celých pretekov. Navyše som to mal na vnútornej strane priezoru, takže som si pot ani nemohol zotrieť. Ale mal som všetko pod kontrolou,” ubezpečil víťaz minuloročných pretekov v Brazílii.

Súvisiace články