logo F1online.sk

Leclerc to zhrnul za celé Ferrari: Nerozumiem, čo robíme zle

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 6. 2023

Blúdenie v kruhu pokračuje. Ferrari v Španielsku nasadilo značne pozmenený monopost, ale v vôbec to nevyzeralo, že by bolo bližšie k riešeniu pálčivých otázok. Charles Leclerc sa po štarte z boxov dokázal posunúť iba na jedenáste miesto, čo je skutočne ďaleko za očakávaniami. Ferrari opäť prepadlo v pretekovom tempe a obaja piloti na to kruto doplatili.

Leclercove problémy v sobotnej kvalifikácii znamenali, že preteky v Barcelone budú dobrým „detektorom lži“ pre Ferrari. Bohužiaľ pre celé Taliansko, Scuderia touto skúškou neprešla. Sainz po štarte z druhého miesta spadol na piate, pričom ho s veľkým prehľadom porazil aj z dvanásteho miesta štartujúci George Russell, Leclerc sa zas len s veľkým trápením posúval dopredu.

Zvlášť pohľad na Leclercove trápenie bolo bezútešné. Pred ním finišovala jedna Alfa Romeo a nebyť penalizácie pre Júkiho Cunodu, porazilo by ho aj AlphaTauri.

Monačan štartoval do pretekov na tvrdých pneumatikách, čo sa zdalo ako rozumná voľba, ale na tejto sade nemal absolútne žiadne tempo a už po sedemnástich kolách ju zahodil. Napriek Leclercovmu odmietaniu mu tím nasadil hardy aj na záverečný stint a, čuduj sa svete, Ferrari fungovalo omnoho lepšie než na začiatku pretekov. Ak ste fanúšik Ferrari a hľadáte vysvetlenie, Charles Leclerc vám ho neponúkne.

„Naozaj nerozumiem, čo robíme zle, ale niečo robíme naozaj zle,“ zhrnul Leclerc svoje nedeľné počínanie a len ťažko hľadal slová. „Pneumatiky sú… išiel som z prvých hardov na začiatku pretekov na druhé hardy na konci pretekov, urobil som presne to isté, ale auto sa správalo diametrálne odlišne.“

„Samozrejme, musíme tomu porozumieť, ale teraz naozaj, pretože sa trápime už niekoľko pretekov. Máme problémy s podmienkami a auto má strašne úzke pracovné okno. Ani dnes sa to nezlepšilo,“ priznal Leclerc.

Ten mal mysteriózne problémy už v sobotu. Ferrari na nich reagovalo výmenou celej zadnej časti monopostu a nasadením novej prevodovky. Sám Charles priznal, že vo Ferrari ešte úplne presne nevedia, čo sa stalo, ale sobotné problémy sa vraj v nedeľu neopakovali.

„Mal som v aute určite lepší pocit než v sobotu. Problémy však boli opačné. Kým v kvalifikácii bola zadná časť strašne nestabilná a zvláštna – analyzujeme to v továrni, ale ešte sme neskončili –, tak dnes som mal problémy hlavne s prednou časťou,“ hovorí Leclerc.

„Mal som o niečo lepší pocit, druhý a tretí stint boli o dosť lepšie, ale prvý stint bol strašný, čo však prisudzujem z veľkej časti pneumatikám.“

„Pracovné okno je strašne úzke, v týchto podmienkach a na tejto trati sa auto zdá byť ešte citlivejšie. Vieme, že je to jedna z našich slabín a trápime sa s tým viac než ostatní,“ dodal Leclerc.