Kravitz: Podlahy Ferrari a Mercedesu vyzerajú ako z praveku
Predstavenie vylepšení Mercedesu ukončilo osemnásťmesačné čakanie na ortieľ nad úzkymi bočnicami. Veľké nadšenie však fanúšikom tohto tímu dlho nevydržalo a dôvodom nie je výsledok Veľkej ceny Monaka, ale paradoxne nehoda Lewisa Hamiltona z tretieho voľného tréningu, ktorá odhalila, že Mercedes nie je aerodynamicky zďaleka taký vyspelý ako Red Bull.
Monacký striptíz, ako to nazval komentátor Števo Eisele, priniesol pohľad na podlahy troch top tímov. Nehody Carlosa Sainza, Lewisa Hamiltona a Sergia Péreza umožnili nahliadnuť „pod sukňu“ jednotlivých monopostov, čo si určite ani jeden z nich neprial.
Zvlášť pohľad pod Mercedes a Red Bull ponúkol až šokujúci kontrast. Kým dielo tímu obhajcov titulu vyzerá ako výtvor NASA, podlaha inžinierov z Brackley pôsobí dosť primitívne. Porovnanie výsledkov práce ľudí okolo Adriana Neweyho s konkurenciou vyvolalo vlnu skepticizmu. Aký je reálny náskok Red Bullu na konkurenciu?
Aj keď môže byť partička z Milton Keynes pyšná, ďakovné pozdravy svojmu pilotovi nepošle. Ďaleko horšie než vypadnutie v Q1 totiž pre Sergia Péreza bolo, že celému svetu ukázal, čo Adrian Newey chcel nechať skryté.
„Vďaka Pérezovi teraz celá Formula 1 videla tú preslávenú podlahu Red Bullu,“ povedal reportér televízie Sky Ted Kravitz. „Presvedčte sa sami, je to fenomenálne a nádherné.“
„Zvlášť keď ju porovnáte s podlahami Mercedesu a Ferrari, ktoré sme tiež videli zdvihnuté na žeriavoch. Vyzerajú ako z praveku. Na Red Bulle majú kanály pod podlahou svoje vlastné kanály!“
„Je to strašne komplexné a trojrozmerné. Niektoré elementy klesajú, krútia sa a vytvárajú vzdušné víry pod podlahou. O častiach pod nárazovou štruktúrou a v oblasti prevodovky ani nehovorím…“
„Pri pohľade na tieto obrázky a pri ich porovnaní s Mercedesom a Ferrari niet divu, že je RB19 taký dobrý. Red Bullu sa to nebude vôbec páčiť, ale hej, bola to Pérezova chyba! My nemôžeme za to, že sme to mohli vidieť,“ povedal Kravitz.