logo F1online.skF1online.sk

Magnussen vysvetlil, prečo Pérez nezavinil spoločnú nehodu

Kevin Magnussen
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala30. 5. 2023

Haas v Monaku oslávil svoj jubilejný 150. štart vo Formule 1. Žiaľ, po nedeli nebolo jeho jazdcom do spevu. Obaja skončili ďaleko za bodovanými pozíciami po sérii incidentov, do ktorých bol zapletený aj Sergio Pérez. Nemáme mu to však dávať za vinu, vyplýva zo slov Kevina Magnussena, ktorý prezradil, čo sa vlastne stalo v šikane za tunelom.

Sergio Pérez v nedeľu videl zadné krídlo Haasu častejšie, než by si želal. Po chybe v kvalifikácii bol nútený štartovať z posledného miesta, čo znamenalo prebiť si cestu aj cez Kevina Magnussena. Súboj s dánskym pretekárom mu nedeľu rozhodne neuľahčil, pretože po kolízii v Nouvelle Chicane si poškodil predné krídlo.

Vo vysielačke tvrdil, že Kevin Magnussen ho vybrzdil, čo on popiera. Problém mal iný charakter. “Veľakrát som dostal zásah, dva alebo trikrát ma trafili do difúzora. V šikane sa mi raz auto, nevedno ako, ocitlo v anti-stalle. Trafil som tam obrubník a zrazu sa zapol anti-stall. Nedokázal som zareagovať dostatočne svižne a Checo do mňa zozadu vrazil. Spôsobilo to nejaké škody, ale aj tak si myslím, že sme mali už po pretekoch.”

Neskôr sa rodák z Roskilde ocitol až v bariérach, keď sa Haas zúfalo snažil udržať na mokrej trati a na starých tvrdých pneumatikách. Táto misia bola vopred odsúdená na neúspech. “Spočiatku sme dúfali, že prestane pršať a my budeme môcť pokračovať bez pitstopu. Pár ľudí už prezulo na intermediálky, takže keby prestalo pršať, mohli sme veľa získať. Trať bola najskôr mokrá len v druhom sektore. Väčšina prvého a tretieho sektora bola suchá, takže to vyzeralo byť v pohode.”

“Potom sa však celkom rozpršalo, no dovtedy sme stratili priveľa času. Stále som tlačil na to, aby sme zostali na trati pre prípad červených vlajok. To bola naša jediná nádej,” povzdychol si 30-ročný Dán, ktorý prezul zo slikov na gumy do dažďa ako úplne posledný v 56. kole.

Aj pre Nica Hülkenberga mali preteky trpkú príchuť. Na vyššie ako sedemnáste miesto sa nedokázal vyšplhať z viacerých dôvodov vrátane dvoch trestov. Prvý päťsekundový dostal za svoj premotivovaný predbiehací manéver v šiestej zákrute, k čomu mu komisári pribalili ďalších desať sekúnd za to, že si trest neodpykal správne.

“Pravdupovediac som ani nevedel, čo sa udialo, až kým mi pred chvíľou niekto nepovedal, že to bolo za predbiehanie v prvom kole. Áno, bolo to tesné, ale tu je predbiehanie vždy tesné,” bránil sa Nico Hülkenberg v mixzóne.

Spočiatku o penalizácii nevedel. “Tím ma o tom neinformoval. Menej je niekedy viac a je lepšie, ak o tom neviete. Počas zastávky mi to došlo a povedali mi, že dôvodom je niečo z prvého kola. Potom sme už mali po pretekoch, ale aj tak som šiel naplno a zabavil som sa.”

Hulk absolvoval až štyri pitstopy. Hneď po prvom kole prezul z mediumiek na hardy, neskôr si na pár kôl skúsil prechodné pneumatiky a do cieľa došiel na monzúnkach. “V pretekoch sa toho udialo neskutočne veľa, zažili sme rôzne podmienky a vyskúšali všetky typy pneumatík. Tieto preteky sa premenili na akýsi test, čo nie je také zlé, ak máte také problémy ako my. Trápili sme sa. Myslím si, že by sa muselo udiať niečo naozaj šialené, aby sme tentoraz skončili na bodoch.”

Súvisiace články

Diskusia