logo F1online.sk

Russell sa zákazu párty-módov neobáva: Naša dáma bude v pretekoch lietať

George Russell
© Twitter/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 9. 2020

Veľká cena Talianska so sebou prinesie jednu zaujímavú novinku, a síce zákaz kvalifikačných režimov. Je zrejmé, že cieľom má byť trochu pribrzdiť majstrovský Mercedes a jeho dominanciu. Aj šéfovia konkurenčných tímov tvrdia, že by im to pri naháňaní šampiónov malo pomôcť. Bude to však skutočne tak?

Nuž, pokým nevyjdeme na trať počas sobotnej kvalifikácie, tak to nezistíme. Teoreticky by to súperom Mercedesu pomôcť malo, no patrička okolo Tota Wolffa i jeho zákazníci sú hlasno sebavedomí. Obavy nepanujú ani vo Williamse.

„Nanešťastie, nás to zrejme zasiahne viac, než Racing Point a Mercedes,“ myslí si pilot tímu George Russell. „Pomôže im to však v pretekoch. Ak je táto idea poháňaná myšlienkou spomaliť ich, tak výsledok bude práveže úplne opačný. Ich výhodu to iba zvýši.“

„Myslím, že v sobotu nás to spomalí o desatinu alebo dve, očakávame však, že to o nejakú tú desatinu spomalí aj ostatných dodávateľov. Pravdepodobne budeme o niečo pomalší v kvalifikácii. No v nedeľu vďaka tejto zmene určite veľa získame.“

„Mercedes vylepšil svoj motor natoľko, že nám umožní mať nastavený vysokovýkonný režim počas celej dĺžky pretekov, čo je skutočne pôsobivé,“ povedal Russell odvážne. „Naša dáma bude v pretekoch lietať.“

Britský mladík tak podporil vo vyhláseniach svojho manažéra a vlastne aj šéfa Tota Wolffa. Ten pred časom povedal, že päť kôl, ktoré tím ušetrí v kvalifikácii môže pretransformovať do 25 kôl v pretekovom tempe.

„Dostaneme vďaka tomu viac kôl vo výkonnejšom motorovom móde v pretekoch,“ súhlasne prikyvuje Nicholas Latifi. „Bude zaujímavé sledovať, ako sa to napokon vyvrbí. Ako povedal George, v našom tíme bude pravdepodobne tá strata najviditeľnejšia. On sa pohybuje na hrane postupu do Q2, takže strata desatiny či dvoch môže byť kľúčová. V pretekoch sa to však všetko obráti v náš prospech.“

Súvisiace články