logo F1online.sk

Skúšame rôzne koncepty, no nemôžeme sa vydať po stopách Red Bullu, vysvetlil Steiner

Nico Hülkenberg, Haas zozadu
© LAT Images/Haas
Tomáš Masár
Tomáš Masár24. 5. 2023

Haas by sa rád vydal cestou Red Bullu, no nemôže. Americký celok totiž odoberá väčšinu komponentov od Ferrari, ktoré majú vplyv na celkové usporiadanie auta, čo znamená, že musí zostať „verný“ aerodynamickému prístupu tímu z Maranella. Güntherovi Steinerovi však táto skutočnosť až tak neprekáža. Tvrdí, že drakonické zmeny na monoposte VF-23 nie sú potrebné, pretože si jeho zverenci zatiaľ počínajú nad očakávania.

Tak ako všetky tímy, aj Haas sa usiluje svoj monopost vyvíjať – a to po všetkých stránkach. Pri pokusoch o zmenu aerodynamického konceptu však naráža na určité obmedzenia. Keďže odoberá väčšinu dielov od Ferrari, tak sa na Scuderiu ponáša aj aerodynamicky. Problém tkvie v tom, že by sa chcel väčšmi podobať na Red Bull…

„Vždy sa usilujete o zmenu konceptu a my skúšame rôzne koncepty, no nemôžete sa úplne vydať po stopách Red Bullu,“ poznamenal Günther Steiner.

„Máte totiž iný podvozok a inak usporiadané chladenie, takže nemôžete len tak skákať z konceptu na koncept,“ vysvetlil. „Musíte sa v tomto smere snažiť urobiť viac.“

„Každý sa samozrejme snaží niečo otestovať. Kým si však nebudeme na 100% istí, že sa jedná o krok vpred, prečo by sme niečo menili?“

„Možno sa inou cestou vydáme v budúcom roku. Zatiaľ však na to neexistuje dôvod. Domnievam sa totiž, že naše auto v strede poľa je stále dosť silné.“

Keby aj Haas chcel pristúpiť k radikálnejším zmenám, v aktuálnej sezóne by to bolo nesmierne zložité.

„Nie je to ľahké, nemôžete si len tak povedať: ´Och, teraz by sme mali prejsť na koncept Red Bullu,´“ povedal. „Zavesenie nemôžete len tak zmeniť, pretože by ste potom museli zmeniť aj podvozok.“

„V súčasnosti vyhodnocujeme, ako k tomu pristúpime v budúcom roku a ktorým smerom sa vydáme. V tomto roku je to akoby sme si povedali: ´Dobre, skúsme dostať vzduch niekde inde, či to bude fungovať alebo nie.´ Je to tak, ako hovorím. Ak by ste odkopírovali karosériu Red Bullu, neznamenalo by to automaticky, že budete rýchlejší, pretože musíte toho urobiť veľa, aby to fungovalo,“ dodal Tirolčan.