logo F1online.sk

Wolff sa do Imoly tešil: Keď kompletne prerobíte auto, chcete vedieť, čo dokáže

George Russell
© Jiří Křenek/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 5. 2023

Imola bola pre tímy dokonalou príležitosťou na vyskúšanie vylepšení. Jedná sa o otvorený okruh, kombinuje rovinky, rýchle i pomalé zákruty a nachádza sa na európskom kontinente. Z logistických aj praktických dôvodov to bolo ideálne podujatie na vyskúšanie vylepšení, ale príroda to zariadila inak. Testovanie noviniek sa tak presúva do Barcelony, keďže Monako predstavuje asi najmenej reprezentatívne podujatie v kalendári.

Tešili sme sa na viacero noviniek z dielne väčšiny tímov. Aj keď nešlo realisticky očakávať kompletnú zmenu celkového obrazu, asi najviac sme si sľubovali od Mercedesu, ktorý veľmi intenzívne promoval svoje vylepšenia chystané do Imoly.

V tíme boli takí nadšení, až miestami zabúdali na základné pravidlo komunikácie stajne: hlavne nikdy nechoďte s bubnom na zajace. Okolo balíka Mercedesu na Veľkú cenu Emilia Romagna kolovalo množstvo špekulácií – dokonca aj také, že tím privezie na podujatie rozšírené bočnice –, ale ničivé záplavy ich premiéru nakoniec oddialili.

„Samozrejme, že by sme radi videli, ako sa novému autu bude dariť,“ prehlásil v rozhovore pre OE24 šéf Mercedesu Toto Wolff. „Keď kompletne prerobíte auto, chcete vedieť, čo nový balík dokáže.“

Používanie výrazov ako „nové auto“ či „prerobené auto“ istotne spôsobuje fanúšikom Mercedesu husiu kožu. Wolff však následne schladil očakávania a všetkých vrátil nohami na zem. Inžinieri vraj veria, že sa dočkajú zlepšenia, ale náskok Red Bullu je priveľký, aby sa dal zmazať jedným balíkom úprav.

„Nanešťastie sa to v dohľadnej dobe nestane,“ povedal Wolff o vyrovnaní sa Red Bullu. „Dúfam však, že urobíme krok vpred. Museli sme reagovať na prevahu Red Bullu. Keďže sme však nedokázali nájsť spôsob, ako premeniť staré auto na niečo rýchle, prestavali sme podvozok, karosériu a zavesenie predných kolies.“

Týmito slovami sa obrovským oblúkom vraciame k slovám staronového technického riaditeľa Mercedesu Jamesa Allisona z januára 2022: „Viem si však predstaviť, keďže sú autá celkom nové a celkom odlišné, že jeden alebo dva tímy to urobia celkom nesprávne a čaká ich neuveriteľne bolestivá sezóna.“

Mercedes na začiatku sezóny 2023 tvrdo pristál na zemi – a nebol jediný –, takže bol nútený opäť zmeniť dosť veľa vecí. Týždne a mesiace však ubiehajú a víťazstvá zbiera získava len jeden tím.

„Vo Formule 1 sa nedejú zázraky,“ povedal Wolff. „Nezrýchlime teraz o pol sekundy, ale dúfajme, že budeme mať menej problémov a budeme môcť pokračovať v práci s konkurencieschopným autom. Doteraz bolo príliš tuhé a tvrdohlavé.“

Súvisiace články