logo F1online.sk

Mercedes sa chystá ďalej rozširovať svoju továreň: Chceme vybudovať vlastnú dedinku

Továreň Mercedesu v Brackley
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 5. 2023

Jeden z najväčších tímov vo Formule 1 bude ešte väčší. Tím Mercedes sa v nasledujúcich rokoch chystá rozšíriť svoje zariadenia v Brackley. Projekt v celkovej hodnote vyše 70 miliónov libier zahŕňa stavbu nových budov s cieľom vytvoriť ideálne pracovné prostredie pre všetkých zamestnancov.

Továrne najväčších tímov Formuly 1 pôsobia ako malé mestá a nájdete v nich všetko, čo bežný človek k životu potrebuje. Presne tomuto cieľu sa v novom projekte podriadil aj Mercedes.

Stajňa z Brackley oznámila rozširovanie vlastných zariadení. Nový areál bude zahŕňať pešiu zónu, výstavbu nových marketingových budov, zariadení na trávenie voľného času a reštaurácií, ktoré pomôžu zlepšiť pracovné prostredie tímu.

Marketingové budovy budú určite potrebné, najmä keď uvážime, že marketing je podľa súčasných pravidiel vyňatý z rozpočtového stropu a v tejto oblasti môžu tímy investovať, čo im hrdlo ráči.

V Mercedese dúfajú, že nové zariadenia budú hotové do konca roku 2025. Šéf stajne Toto Wolff pre Motorsport.com povedal: „Areál v Brackley pôvodne vznikol pre 350 ľudí, ale dnes ich máme 1250.“

„Vývoj areálu napredoval v posledných piatich rokoch úžasným tempom a naše zariadenia teraz vyzerajú ako sa na moderný tím F1 so špičkovým zázemím patrí. Plánujeme ho však rozšíriť o ďalšie nové budovy a vytvoriť areál v modernom štýle s množstvom oddychových zón, reštaurácií, najmodernejších telocviční a nových marketingových budov,“ hovorí Wolff.

„Chceme vybudovať vlastnú dedinku so všetkými vymoženosťami a výhodami, ktoré by ste očakávali od prostredia v štýle Silicon Valley,“ dodal šéf stajne.

V Mercedese veria, že kľúčom k úspechu je pracovné prostredie a spokojnosť zamestnancov. V roku 2023 sa všetci zamestnanci dočkali zvýšenia platov v reakcii na desaťpercentnú infláciu v Spojenom kráľovstve a rozšírenie areálu je ďalším krokom týmto smerom.

„Všetko to robíme pre našich zamestnancov. Nesnažíme sa vyhrať nejakú architektonickú cenu. Nie je to ako keď sa pred dvadsiatimi rokmi kládol väčší dôraz na architektonickú stránku. V našom prípade nedominuje forma nad obsahom. Všetko bolo vytvorené s cieľom vytvoriť skvelé pracovné prostredie a spokojné trávenie času,“ povedal Wolff.