Neprešľapujeme na mieste. Náskok si udržíme, nádeja sa Verstappen
Red Bull je oproti svojim súperom v nevýhode. Pre prekročenie rozpočtového stropu môže stráviť vo veternom tuneli menej času, než mal pôvodne k dispozícii, následkom čoho by sa skôr či neskôr mali tímy ako Mercedes, Ferrari alebo Aston Martin na rakúskeho giganta dotiahnuť. Zatiaľ tomu však nič nenasvedčuje. Tím z Milton Keynes je ďaleko pred ostatnými a jeho líder Max Verstappen verí, že to tak aj zostane.
Doterajších všetkých päť pretekov ovládol Red Bull – dvakrát zásluhou Sergia Péreza a trikrát prispením Maxa Verstappena. Hoci by sa mal náskok rakúskeho celku následkom obmedzeného času v aerodynamickom tuneli postupne stenšovať, zatiaľ sa tak nedeje. „Malinovkári“ aj naďalej dominujú a rozostup na najbližšieho súpera [ktorým je zväčša Fernando Alonso] sa nezmenšuje.
„Máme slušný náskok, a to najmä v pretekoch,“ poznamenal Max Verstappen. „V rýchlosti na jedno kolo nám niektoré tímy na niektorých okruhoch dýchajú na krk alebo sú pred nami, ako ste mohli vidieť v Baku. Domnievam sa však, že z hľadiska pretekového tempa máme v súčasnosti dosť veľkú výhodu.“
Dvojnásobný šampión naznačil, že Red Bull na vylepšenia svojich konkurentov zatiaľ stíha adekvátne reagovať. „Nie je to tak, že ostatní prinášajú novinky a my len prešľapujeme na mieste,“ povedal. „Dúfam, že v tom, čo teraz robíme, budeme pokračovať aj naďalej.“
Verstappen sa v Miami dokázal po štarte z deviateho miesta prepracovať do čela pretekov expresne rýchlo. V porovnaní s jazdcami pred ním bol rýchlejší až o toľko, že musel v prvých kolách neraz ubrať z plynu – v snahe vyhnúť sa neželanej kolízii.
„Na začiatku som sa vyhýbal problémom, pretože piloti okolo mňa sa v prvom kole usilovali získať pozície čo najrýchlejšie,“ objasnil. „Bol som si vedomý toho, že máme rýchle auto a akonáhle sa všetko ustáli, dostaneme ich jedného po druhom.“
„Táto taktika vypálila celkom dobre. V istom momente som mal na rovinke dokonca zaradenú trojku, čo bolo celkom úsmevné.“
Verstappen sa už v štvrtine veľkej ceny ocitol bezprostredne za Sergiom Pérezom, ktorý ale vsadil na inú stratégiu a onedlho si to nasmeroval ku svojim mechanikom. Holanďan sa tak ujal vedenia v pretekoch – a začal rúcať jedno rýchle kolo za druhým.
„Mali sme dobré tempo a zároveň som sa mohol postarať o svoje pneumatiky. Keď som mal pred sebou čistý vzduch, tak to bolo len o tom vydržať na trati do určitého kola, na ktoré sme sa zamerali. Preto som si uprostred tohto stintu nebol úplne istý, či to zvládnem.“
„Potom som sa však približoval k tomuto kolu a povedal som si, že sa to vyvíja dobre. Následne som na to začal tlačiť a podarilo sa mi opäť zväčšiť medzeru [medzi ním a Pérezom, pozn. red.], čo naozaj zlepšilo moje preteky, pretože po návšteve boxov som mal až do konca čerstvejšie pneumatiky,“ uzavrel Verstappen.