logo F1online.sk

Alpine naďalej trpí nedostatkom personálu, plánuje vymeniť 20-ročný simulátor

Pierre Gasly, Alpine zozadu
© XPB Images/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 5. 2023

Dianie v Alpine sa nám mení na divokú prestrelku. Generálny riaditeľ automobilky Laurent Rossi si počas víkendu v Miami vzal na paškál celý svoj tím a obvinil ho z „amaterizmu“. Táto kritika sa dotkla všetkých v garáži a z reakcie Otmara Szafnauera bolo očividné, že ju nečakal a o vyjadreniach svojho šéfa sa takisto dozvedel z médií. Aj sám rumunský rodák však vie, že výsledky sa dostavia len ťažko, ak k tomu tím nebude mať potrebné nástroje.

Alpine často čelí kritike – a nie neoprávnenej – za svoje výsledky. Jedná sa predsa o továrenský tím, ktorý sa aktuálne nachádza na šiestom mieste Pohára konštruktérov. Aston Martin sa na začiatku sezóny predviedol vo vynikajúcej forme, čo znamená, že tímom zo stredu poľa ostáva boj o deviate a desiate miesto.

Alpinu sa v Miami podarilo obsadiť pozície hneď za najlepším kvartetom, čo však stále nie je výsledok hodný továrenského tímu. V akom stave sa však nachádzajú zariadenia v Enstone a Viry? Možno by ste boli prekvapení. O podvýžive tímu – ekonomickej aj personálnej – hovoril pred pár rokmi aj vtedajší poradca stajne Alain Prost a tento status platí viac-menej aj dnes.

Otmar Szafnauer sa to po svojom nástupe do stoličky šéfa začiatkom roku 2022 snaží zmeniť. Už pred pár mesiacmi hovoril o rozširovaní aerodynamického oddelenia, dostavbe ďalších zariadení a angažovaní asi osemdesiatich nových inžinierov na aerodynamické oddelenie, čím by stajňa konečne dosiahla veľkosť Mercedesu, Red Bullu či Ferrari.

To však nie je jediná Szafnauerova iniciatíva. Tím v súčasnosti finalizuje nákup nového a najmodernejšieho simulátora, ktorý by mal vstúpiť do služby v roku 2025 a pribudne k nemu aj nový šéf pre simulácie Alpinu.

Boss stajne k tejto akvizícii pripojil jednu priam šokujúcu informáciu. Súčasný simulátor stajne je vraj starý dvadsať rokov a jeho pôvodným majiteľom bol tím McLaren, od ktorého ho Francúzi asi pred desiatimi rokmi kúpili.

„Keď máte k dispozícii perfektné simulačné nástroje, tak môžete začať víkend s takmer optimálnym nastavením,“ vysvetlil Szafnauer, ktorého cituje Motorsport.com.

„Najali sme preto ľudí, aby nám pomohli spresniť naše simulácie. Ak sa vám podarí vykonať všetku potrebnú prácu ešte pred príchodom na okruh, tak ste bližšie k potrebnému výsledku,“ dodal.

Posilňovanie na aerodynamickom fronte

Aj keď Renault od svojho návratu do Formuly 1 v roku 2016 rozširoval a vylepšoval zariadenia v Enstone, stajňa stále nedosiahla „plnú zamestnanosť“. Naďalej zostávajú otvorené miesta, ktoré sú v iných veľkých tímoch obsadené.

Szafnauer poukazuje na skutočnosť, že Aston Martin našiel „skratku“ v najímaní ľudí z ostatných tímov. Hviezdne posily z Red Bullu a Mercedesu pomohli stajni urobiť pred sezónou 2023 veľký krok vpred. Skúsených inžinierov teraz hľadá aj Alpine.

„Chcete urýchliť ten proces,“ povedal Szafnauer o najímaní zamestnancov z iných tímov. „Povedzme, že Red Bull má aerodynamický tím o 50 ľuďoch. Človek na ich čele pozná všetky tie nápady a má mozog plný všemožných poznatkov.“

„Aj keď však takého človeka máte, stále potrebujete tím o 50 ľuďoch, ktorí budú pracovať pod ním a budú pokračovať vo vývoji. Chcem tým povedať, že kým Red Bull má takýchto ľudí 50, my ich máme iba 38 a chceme sa posunúť na 45. Máme tu voľné miesta pre siedmich alebo ôsmich starších aerodynamikov. Máme tieto miesta a sú neobsadené,“ povedal Szafnauer.