logo F1online.skF1online.sk

Podľa Wolffa čaká Mercedes „rozsiahla operácia“ s cieľom vyliečiť „otrávené auto“

George Russell
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 5. 2023

Kedysi sa tímy – a pre Mercedes to bolo typické – snažili bagatelizovať, ba dokonca utajiť, nasadzovanie svojich vylepšení. Nechcete predsa vyvíjať tlak na svoj tím a umožniť súperom nahliadnuť vám do kariet. Dnes sú však všetky stajne povinné odhaliť svoje vylepšenia, čo možno vyvolalo zmenu prístupu u niektorých.

Nová podlaha McLarenu v Baku či upravený balík Mercedesu v Imole, to sú dva príklady vylepšení, o ktorých sa veľa hovorilo a hovorí. Tímy ohlasovali ich nasadenie dlhé mesiace pred predstavením, čo vyvoláva oprávnené otázky, či je takýto prístup zdravý, pretože tým vyvíjate tlak a zbytočne dvíhate očakávania.

Aj keď zástupcovia Mercedesu neraz bagatelizovali vplyv chystaných vylepšení, je nad slnko jasné, že si od nich mnoho sľubujú. Čítať to môžeme aj z vyjadrení bossa stajne Tota Wolffa, ktorý na jednej strane hovorí, že vylepšenia nebudú žiadna „zázračná pilulka“, ale na druhej pomôžu zlepšiť potenciál monopostu pre ďalší vývoj.

„Náš balík vylepšení bude pozostávať z nového zavesenia a nových častí karosérie, ale musíme krotiť vlastné očakávania,“ prehlásil Wolff. „Za pätnásť rokov svojej kariéry v F1 som nikdy nevidel zázračnú pilulku, vďaka ktorej odrazu zrýchlite o pol sekundy. Pochybujem teda, že by sa mohlo niečo také stať v Imole.“

„Teším sa však na to, že budeme môcť vyradiť určité premenné, pre ktoré podľa nás nerozumieme autu. Dúfam, že nám to poskytne stabilnejšiu platformu a dokážeme nájsť štartovaciu čiaru, od ktorej sa potom odrazíme,“ dodal Wolff.

Skutočnosť, že Mercedes ešte nenašiel čiaru, ktorá by ohraničovala začiatok, dobre ilustruje rozsah problémov tímu. Podľa slov šéfa čaká stajňu „rozsiahla operácia“, ktorej cieľom je vyliečiť „otrávený“ monopost Mercedesu.

„Snažíme sa nájsť čo najviac prítlaku a zapracovať na mechanickej platforme. Prinášame novú karosériu, novú podlahu a nové predné zavesenie, čo sú všetko dosť významné zmeny. Čaká nás rozsiahla operácia pozostávajúca z množstva práce vo virtuálnom svete.“

„Preto nám tieto vylepšenia pomôžu nájsť smer a porozumieť rozličným oblastiam, ktoré podľa nás prispeli k otrave nášho auta,“ dodal Wolff.

Súvisiace články

Diskusia