Wolff schladil Russella: Nemáme dôvod na spev
Mercedes je na emočnej horskej dráhe. Stačí pár hodín, aby sa ocitol na úplne opačných extrémoch. George Russell sa na jeden z vrcholov dostal počas nedeľných pretekov, keď si do vysielačky dokonca zanôtil, no Toto Wolff nemá pre túto hudobnú vsuvku zrovna veľké pochopenie. Mercedes nemôže považovať štvrté miesto za úspech hodný osláv.
George Russell sa v nedeľu nechal strhnúť hneď dvakrát. V 37. kole pretekov si zaspieval do vysielačky, keď predbehol Carlosa Sainza, čo neskôr vysvetlil tým, že bol trochu “vyhecovaný”.
“Pretože už dosť dlho sme nezažili preteky, v ktorých by sme predvádzali také predbiehacie manévre,” vysvetlil svoje nadšenie z úspešného manévru na Carlosa Sainza George Russell. “Ale v skutočnosti som nespieval, len ma skrátka premohol taký pocit. Ale asi som to povedal príliš skoro, pretože po výjazde z ďalšieho sektora bol Carlos nalepený na mne a mal DRS. Pomyslel som si, dopekla, možno som sa trochu unáhlil!”
Druhýkrát britský jazdec prekvapil svojím optimizmom vo chvíli, keď si myslel, že už-už má na dosah Red Bully. “Kto je to auto pred Fernandom? To sme tak blízko Pérezovi?” zaznel vo vysielačke hlas plný nádeje. Inžinierova odpoveď ho vrátila z ríše snov priamo do krutej reality. “Nie, prepáč, to je (o kolo pomalší) Sargeant.”
George Russell napokon stratil na víťazný Red Bull priepastných 33 sekúnd. “Sú veľmi ďaleko, no aj tak uvažujem, či skutočne jazdia na plný plyn, alebo majú ešte niečo v rukáve? Pre náš šport je to škoda, no treba im pogratulovať k skvele odvedenej práci.”
Toto Wolff v nedeľu nebol taký nadšený ako George Russell ani vo chvíli, keď on vo vysielačke spieval-nespieval. “Dúfam, že sme sa ešte nedostali do fázy, že spievame zo zisku štvrtej priečky!” schladil svojho jazdca šéf tímu, no vzápätí sa pousmial: “Možnože, keby to bolo pódium! Samozrejme, bolo dobré, že predbehol Ferrari, takže sa dá pochopiť jeho radosť.”
Ako hodnotí nedeľu spolumajiteľ Mercedesu? “Nemyslím si, že pred dvoma rokmi by sme boli takí spokojní zo štvrtého a šiesteho miesta ako dnes. Máme však auto, s ktorým sa ťažko pracuje, a za sebou náročnú kvalifikáciu. Štvrté a šieste miesto je teda OK výsledok, dnes sme mali dobré auto.” Problém spočíva v tom, že monopost strieborných šípov je raz dobrý, no hneď na druhý deň sa môže premeniť na “rozheganú rachotinu”.
V nedeľu mal monopost jeden zo svojich lepších dní, čo Mercedes uspokojivo využil. V prípade Lewisa Hamiltona aj inou stratégiou. Večná škoda, že rovnako uvažovali aj iní. “Keď ste na trinástom mieste a štartujete s rovnakou stratégiou ako všetci ostatní, tak ich nebude ľahké predbehnúť. Preto sme stavili na tvrdú zmes. Potom sme zbadali, že aj mnohí ďalší spravili to isté. Dúfali sme však, že nikto nebude štartovať na hardoch, takže to trochu skresalo výhodu našej stratégie. Nakoniec však odjazdil skvelé preteky a dostal ich.”
Nedostal však Georgea Russella, ktorý druhýkrát v sezóne porazil Lewisa Hamiltona. Tentoraz ostrieľanejší pilot z dvojice nemal nárok, čo si uvedomoval aj vo chvíli, keď ho tím požiadal, aby Russella nezdržoval.
Toto Wolff nečakal, že by nastal nejaký problém a Russell by za Hamiltonom stratil. “Nie, to vôbec. George bol o jeden pitstop popredu. Máme skvelú tímovú spoluprácu, obaja sú na veľmi dobrej úrovni, nuž a k sebe sú veľmi priami. V takýchto náročných chvíľach je to vynikajúce.”
Mercedes bude mať s tímovými príkazmi väčšie problémy vo chvíli, keď začne bojovať o víťazstvá a tituly. Dovtedy pretečie veľa vody, no v Imole by sa mala strata na čelo zmenšiť.
“Dúfame, že v Imole sa posunieme vpred aj z hľadiska pochopenia auta. My sa na pohár pozeráme ako na poloprázdny. Nechcem ísť do Imoly a hovoriť, že budeme o pol sekundy rýchlejší a priamo uprostred toho súboja. Staviame však isté základy a odstránime aspoň niektoré problémy, ktoré nás brzdia,” doložil rodák z Viedne.